lördag 12 februari 2011

Melodifestival & förkylda familjen!

Just nu diggar vi till Brolles låt & försöker smälta skrällen att Walz inte gick vidare?! Ja, givetvis pratar jag om Melodifestivalen, hi hi. Startfältet var dock sämre idag & jag tycker fortfarande Dannys låt är bäst hittills! Men det är ju två delfinaler kvar, spännande (yepp, inbiten schlagertjej är jag!).

Maten ikväll var fläskfilé med baconsås & pasta, men då sambon är förkyld & jag har ont i halsen smakade vi inte om det var gott eller inte, ha ha. Och Nellie är KANONförkyld, näsan är som en rinnande kran... Och snorsugen funkar inte längre för dottern ligger inte still, så det får bli ganska verkningslös nässpray & högvis med näsdukar ;0) Trots mitt halsont hoppas jag på falsklarm, vi får väl se vad det blir...

Idag har jag varit & tränat (jajemen!) bodypump, tufft men skönt & hur kul som helst, varför har jag väntat så länge?! Det roliga är att instruktören som har passet är en av de instruktörer jag hade i Malmö för 10 år sedan! Så det känns lite hemtrevligt, ha ha, Och hon är superbra på att inspirera vilket behövs när man darrande försöker lyfta vikterna ;0)

Därefter hade vi en elektriker på besök då vi vill ha ett kostnadsförslag på badrummet, de andra gav ett skambud. Sen åkte vi till IKEA & köpte badrumsmöblerna, skönt att ha det avklarat. Det får bli stan nästa helg istället, när alla är friska ;0)

För ett tag sedan gjorde jag ett litet reklamblad för Scraploppisen jag ska stå på! Inspirerad av alla scrapskisser blev den så här:

Skriv gärna ut & häng upp om ni vill! Eller medverka vetja!
Tror redan vi är 16 försäljare, superkul!

Ett litet kort bjuder jag också på idag, det är ju ändå lördag ;0)
Med papper från DCWV & Melissa Frances bl a.

Motivet är en av de digitala stämplarna jag vann från Meljens design!
Visst är han söt?

Bokstäver från Panduro.

Och givetvis lite dekorationer ;0)
Nu ska jag se Dreamgirls, den verkar bra! Ha en toppenlördag & myssöndag ;0) Tjingeling!

2 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

TRÅÅÅKIGT med förkylning :(
Hoppas ni kurerar er FORT!

ROligt med scraploppis! Lycka till på den :)

Kortet är ljuvligt!! Vilket sött motiv!
Härliga färger och dekos :D

Kram och härlig söndag på dig!

Anneli sa...

Åååh vilka underbart kort!

Ha en riktigt trevlig alla ♥ans dag!
Kramar från Anneli