söndag 20 februari 2011

Helgens bravader ;0)

Jag har varit en urusel bloggare dessa dagar men det har varit fullt upp här hemma så tiden har inte räckt till!
I fredags var jag & Nellie på IKEA & köpte ett sofföverdrag till soffan vi köpt på Blocket. Den hämtade sambon igår efter att vi totaländrat hela ovanvåningen. Nellies lilla byrå samt gungstolen åkte ut Nellies rum & in kom en större byrå. Min arbetshörna åkte in i det rum vi har garderoberna i. Kvar blev då den tomma yta vid trappan som numera innehas av en bäddsoffa & snart även en TV. Den lilla hörnan ska vara läshörna vid Nellies läggning samt TV-hörna när jag & sambon vill se olika program eller Nellie vaknar tidigt på helgerna ;0) Allt blev superbra även om det är några pusselbitar kvar att falla på plats!

Idag har jag sytt en del på mitt lapptäcke efter att de sista bitarna klippts klart. Därefter kom Nellies farmor & farfar för att hämta Nellie några timmar, så då tittade vi på en film "The Blindside" med Sandra Bullock, en superfeelgoodfilm & lilla jag grät floder, herregud vad blödig jag är nu för tiden ;0)

Ett litet kort tänkte jag bjuda på idag! Rykande färskt från nya arbetshörnan! Det är med i LOTV:s utmaning "favoritfärger" & jag tror alla är eniga om att rosa/turkost är min favoritkombo?!



A really cute bunny, one of my favourite stamps from LOTV ;0)

Painted with watercolour on 300 gr paper.

I think it´s been ages since I used eyelets?!

The text means "Welcome the world" in swedish ;0)
Nu ska jag se Solsidan & bara koppla av, ciao!

4 kommentarer:

Annacarin sa...

Underbara färger, som passar utmärkt bra tillsammans! Ett ljuvligt kort.
Låter som om ni har haft lite jobba med er övervåning... har gjort något liknande för ett år sedan och vi var helt slut efteråt... bara satt och tittade på varandra. Njuta av resultatet fick vi göra nästa dag! :)
Ha det gott, Annacarin

Petra/Paradise sa...

Vilket ursött kort!! Vilken härlig stämpel, den har jag aldrig sett förut.

roligt å få ordning där hemma!!
Jag hade gärna sett lite foton!! *blink* :D

Jag har också pysslat med hemmet idag, fast det kallas väl "städa"..tror jag ;)
Nä, vi har(hade) ett sjukt stökigt gästrum där vi slängt in en hel del kartonger och annat.
Så det har blivit mer "förvaringsutrymme".
Vi sålde gästsängen för ett tag sedan då vi ska köpa en bäddsoffa där istället.
Och så har jag köpt lite möbler (ett sideboard och söta pinnstolar) som ska renoveras och målas vita som sedan ska in i detta rum.
Men än så länge har vi inte prioriterat detta rum då vi inte har råd å köpa en soffa än..
Men IDAG har jag iallafall rensat bort all skit å dammsugit ordentligt!
Så nu kunde vi dra upp persiennerna igen! *haha* ;)

OJ va jag tjötar ;)

KRAMISAR!!

Unknown sa...

Å så sött kort! Ljuvligt med alla papper och dekorationer och stämpeln är ju bara så söt!

Kram
Malin

Louise sa...

Men...jag kan bara säga detsamma..HUR har jag kunnat missa din blogg?! En skamfläck på min scraphimmel ;)

Har kikat runt här ett tag nu och *suck* vad många vackra saker du skapat! Gillar din stil, och din vackra färgläggning :)
Dessutom ser jag att du verkar vara duktig på så mkt mer än scrap o kortlagring, kappsäckar är underbart vackert!
Ja, vi ses igen ;)
Kram