fredag 24 januari 2014

BF & VAB!

Ja, idag blir det en hel del förkortningar! ;0)

BF är idag, men ingen bebis på G. Har varit hos min barnmorska, men hinnsvepning var inte aktuellt idag heller, även om saker går på rätt håll. Bl a har mitt blodtryck gått upp lite, vilket indikerar att kroppen förbereder sig på förlossning. Han lite sammandragningar men i övrigt lugnt. Mitt magmått stod stilla i alla fall, skönt!

Så efter barnmorskebesök tog jag & Nellie en tur till ICA för att fredagshandla tacosaker, lite snacks och basvaror. Så nu är vi förberedda på en myshelg åtminstone. Känns inte lika tungt på helgen som när en ny vecka startar, av någon anledning.

Nellie, ja, det blev VAB med henne. Dagis ringde strax innan 12 i onsdags, då hade hon hög feber. Väl hemma fick hon Alvedon & hann dricka en halv välling, innan hon slocknade med flaskan i munnen. Sen sov hon tre timmar och var därefter i princip frisk även om hostan sitter kvar..! Hon är precis som jag & min bror, så fort vi sovit dåligt blir vi febriga & får halsont, men efter lite sömn är det bättre igen. Märkligt egentligen?

Just nu leker vi med lego & pysslar, ingen särskilt ansträngande fredag alltså. Och det är det väl ingen som väntar sig?

Ha nu en härlig fredagskväll på er!

Inga kommentarer: