tisdag 28 januari 2014

Hinnsvept & öppen!

Kom till läkaren på MVC idag & var såå nervös. Jag vet ju att vi har bra argument för igångsättning men man vet ju aldrig hur läkaren reagerar, de är ju rätt härdade vid trötta gravida som gått över tiden, kan jag tänka mig!

Men vi pratade igenom läget och hon tyckte mina åsikter var befogade, så det blev ett väldigt bra samtal. Därefter ville hon försöka hinnsvepa mig. Med tanke på utgången i fredags var jag inte alltför hoppfull, därför grät jag av glädje när hon meddelade mig att jag var öppen 3,5-4 cm och att hinnsvepningen gick bra! Tyckte inte det gjorde särskilt ont, var värre de andra två gångerna faktiskt. Kan fortfarande inte begripa att jag öppnat mig så mycket sedan i fredags, har ju inte känt så mycket? Är detta många omföderskors lott förstår jag att man pratar om ett lättare förlopp! :0)

Dessutom enades vi om att jag inte är igång till torsdag ska jag ringa till MVC så bokar hon en tid på Ystad BB för igångsättnint till mig! Mötet kunde inte blivit bättre, jag är så glad just nu!

Fick dessutom världens energikick så har nu bakat lite kakor, ska provsmaka en nu & sen är det dags för middag! Maken & dottern har invigt pulkabacken under tiden!

Ha nu en härlig kväll därute & håll tummarna för mig, nu blir det snart bebis! :0)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hon borde va ute inom ett dygn ju :) går du på sveakliniken?? De har världens bästa doktor där, min gamla kollega!!!