måndag 20 januari 2014

4 dagar till BF & tillväxtultraljud!

Idag var vi på ultraljud för att se om lillan tagit ett skutt i storlek men det verkade inte så. Huvud- & lårmått var normala, däremot var hon gosigt rund kring magen (15% över) så hon har det bra där inne. Hon är räknad till strax under 4000 g till fredag, lättnad säger jag bara. Anledningen till att mitt SF-mått ökat kan lika gärna bero på hur livmoder eller bebis ligger, sägs det.

Har jag dessutom inte fått barn innan den 28:e ska jag träffa läkaren på MVC och diskutera en ev igångsättning, jag ska definitivt inte gå två veckor över tilden i vilket fall som helst, dels då hon är IVF-bebis, dels gör att hon går upp nästan 300 g/vecka och då ligger kring gräsen för stort barn, 4500 g.

Lilla jag hade gärna fått bebis till helgen men vi får väl se ;O)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Får man fråga varför det är skillnad om det är ivf el inte? Trodde att när allt fäst mm o fortlöper så är alla graviditeter lika oavsett hur barnet blir till... tänkte att jag borde veta eftersom man jobbat m detta.