fredag 31 januari 2014

Välkommen lilla Moa!

Som ni kanske gissat gjorde hinnsvepningen verkligen nytta!
 
Vid 17 i tisdags började jag få värkar, vid 22 var värkarna tre på tio minuter så vi körde ner till Ystad BB & snodde sista platsen! ;0) Det tog strax över en timme att köra då det fykte (snörök på svenska?) ordentligt på vägarna.
 
Jag skrevs in 23.30 (öppen 2 cm enligt bm) & sen gick det snabbt! Kl.02.30 var jag öppen 7 cm & då tog de hål på vattnet (Moa hade lite för snabba hjärtslag). Kl.03.00, efter 10 minuter krystvärkar var hon ute! Så det var en enorm skillnad mot första förslossningen!
 
Jag är så himla tacksam över att ha fått uppleva en sådan här version också. Jag låg på sidan i sängen och profylaxandades genom värkarna (& sov emellan) fram till 7 cm, sedan tog jag lite lustgas den sista halvtimmen. Jag var medveten hela tiden & trots smärtan (för det gör helvetes jävla ont, ursäkta mig!) var det en otrolig kick! På morgonen fick vi ett rum på BB & vid lunch hämtade maken en stolt storasyster. De åkte hem på kvällen & sen stannade jag ytterligare en natt. Kom hem igår vid 14 & känner mig, trots lite sömn, oförskämt pigg?
 
Inatt har jag ammat dottern tre gånger & sovit emellan, nu har hon sovit sedan 05. Och igår sov hon från 10-20 med lite mat emellan, så gissar att hon också hämtar sig efter sin ankomst.
 
Vi myser hela familjen, ikväll kommer makens föräldrar & imorgon min familj, ska bli roligt!
 
Äntligen är hon här!
 
Moa Cornelia Lindberg
Född 29 januari 03.00
Längd 51 cm
Vikt 4315 g
 
Älskad & såå efterlängtad!  
 
 
Stolt storasyster sjunger för Moa på BB!

Kärlek, jag gråter glädjetårar varje gång jag ser denna bild & hur Nellie håller lillasyster i handen.
Notera att hon hade mikrofonen i andra, ska man ju ha när man sjunger! ;0)
Nu ska vi bara mysa & landa, idag ska vi tyvärr tillbaka till BB för PKU- & hörseltest, hoppas vägarna är snälla... Ska börja snöa igen vid 13...

3 kommentarer:

madde_misiu sa...

Grattis Annika till ännu en dotter

Petra/Paradise sa...

stora grattiskramar till hela familjen! :)

Anonym sa...

Åh vilken liten skönhet!
Stort, stort grattis! Hoppas att ni får möjlighet att ta vara på de första veckorna, bara vara & njuta den närmaste tiden <3