fredag 17 januari 2014

7 dagar till BF men nope, ingen hinnsvepning...

Det blev ingen hinnsvepning idag, jag var inte öppen något och då ska/kan man inte bråka med hinnorna. Min livmodertapp var förkortad till 1,5-2 cm, från 5 cm innan och hon bråkade lite med den, aj säger jag bara. Men fick övat profylaxandning. ;0)

Det känns faktiskt helt ok ändå, vet ju att utfallet är oerhört individuellt när man gör hinnsvepning, från de som åker in till BB efter ett par timmar till de som gör 4 hinnsvepningar och ändå inte kommer igång.

Däremot hade mitt magmått (SF-mått) tagit ett skutt så på måndag blir det tillväxtultraljud istället. För att kolla bebisen, mängden fostervatten mm. Eventuellt kommer de sätta igång mig?

Saker blir verkligen inte som man tänkt sig ibland!

Trevlig helg på er därute! Nu ska jag ta en powernap innan det blir fredagsmys med svärföräldrarna!

Inga kommentarer: