onsdag 14 april 2010

Igår gjorde grannen & jag Malmö...

och det shoppades en hel del! Alla har varnat att man slutar handla till sig själv & istället shoppar till barnen, jag har varit lite skeptisk till det & kan nog säga att jag handlar till båda oss istället, dubbelt så dyrt med andra ord :0)

Lite kläder till Nellie blev det! Bl a en söt velourjacka, prickiga byxor med body till...

... & 2 omlottbodys i stl 68, svårfunna men jag gav mig ... på att lyckas ;0)

Köpte (till mig själv) en Body butter som bara finns under kort tid,
luktar magnolia & litchi, mumma!

Och så blev det även en ny plånbok, min gamla hade håli myntfacket & jag låg
konstant på golvet & letade mynt! Trött på brunt & svart så det fick bli
en vit, hur länge den nu håller sig det? ;0)

En supermönstrad kylväska till beachen i sommar ;0)

Och sist men inte minst... Dessa har jag suktat efter i månader, är de inte underbara?
Brio har haft ett samarbete med Disney & då har bl a dessa produkter blivit till!
Kostar 179 kr/st men så är det ju med design ;0) Och så har Nellie fått ännu
fler prydnadssaker till sitt rum, undrar när jag ska börja köpa saker hon får leka med,
stackars liten ;0)

Närbild på Kalle...

...Mimmi...

... och Musse!

Tyvärr slutade dagen lite abrupt för när vi var på Lindex kände jag en ny knuta i mitt "dåliga" bröst... Ledsen & orolig blev jag så vi tog en runda in på gynakuten där det konstaterades att min sänka var bra & att jag inte hade någon feber. Under tiden vi väntade på undersökningen ammade Nellie & knutan försvann så det var bara ett tillfälligt stopp i en mjölkgång. Har haft koll på det inatt men det verkar klara sig & jag pustar ut högljutt, vill INTE läggas in & dräneras igen... Usch för knutor...

Och så har jag även lyckats slarva med min astmaspray i mammavardagen & har fått världens mest irriterande rethosta, väcker både man & barn på nätterna. Har håvat i mig Noskapin & ökat astmadoseringen, någon som har några andra husmorstips i rockärmen? Haft det i en vecka nu & börjar bli smått trött på tillståndet ;0)

Nä, nu ska jag hinna med lite husliga ting innan Nellie vaknar, sen blir det promenad i det vackra vårvädret, hej så länge!

Inga kommentarer: