måndag 19 april 2010

Manic monday...

Ja, ni minns väl den gamla Bangles-låten ;0) För nu är det ny vecka men en lugn sådan för mig & Nellie. idag blir det lite matinhandling & sen bara hemmamys. I veckan blir det BVC, fika med kompis & några småärenden, inte mer (hoppas jag, man vet ju aldrig).

I lördags ringde jag aldrig akuten för Nellie ammade fint ut alla knutor & sen har jag inte sett skymten av dem, så det verkar som mjölkstockningen är över för denna gången. Istället hann vi med att byta vinterhjul, jag pysslade lite på namngivningskorten & sen åkte vi ut till mitt föräldrahem för myskväll. Och igår storstädade vi, gick promenad med sambons föräldrar i Tygelsjö (& vilka sekelskifteshus där ligger, jag saglade hela vägen, hi hi.) & sen blev det middag.

Och det för en osökt in på vilket annorlunda helgliv man lever, knappt en fest eller utekväll så långt ögat kan nå och inte saknar man det heller? Inte så mycket i alla fall... ;0) Men fråga mig till sommaren igen, när det är ljumma kvällar & feströkssuget sätter in! Har ju inte rökt på 1 1/2 år, undrar om det inte skulle smaka ganska illa nu? Man kan ju alltid hoppas ;0)

I kortmakarhörnan pysslas det på 30 namngivningskort men då mitt fina stämpelkit har kommit & Magnolias Fairytale-kollektion är förbeställd ska det nog hinnas med lite "vanliga" kort också. Om inte annat så när Nellie sover middag, man kan ju inte alltid diska, plocka undan & städa..!

I Nellie-land har det nu börjats skratta, låter helt ljuvligt ;0) Och så gråter hon lite annorlunda nu, inte bara spädbarnsskrik utan nästan lite småbarnsaktigt istället? Hon sover fortfarande inte på fasta tider men förmiddagsvilan börjar bli rutin. På eftermiddagen är det sisådär men jag ska jobba mer aktivt med vaggan & slopa den gemensamma vilan i vår säng. Men på natten får hon sova hos oss ett tag till, jag har separationsångest ;0) Och jag som sa att våra barn aldrig skulle sova i våra sängar, den får jag äta upp nu! Men det är ju så mysigt ;0)

Ett litet kort blir det idag, tycker själv nästan det känns lite höst? Stämpeln är från vårkollektionen & papper & knappar är från Basic Grey, gillar deras pads!

Magnolian i närbild, sittandes på en liten resväska ;0)

Nu ska Nellie äta, lika punktlig som sin mor ;0)

Inga kommentarer: