lördag 29 maj 2010

En lugn helg?!

Ja, många har ju bilden att som mammaledig går allt i lugnt tempo & ibland är det så men oftast tycker jag att man ändå gör mycket & hela tiden! Först & främst kommer ju Nellie, hennes mat (koka nappar & flaskor, blanda mjölkersättning, koka vatten), sömn (rulla vagnen eller bära tills hon börjar blunda, sätta in nappen), blöjbyten, & lek. Därimellan fixas det med tvätt, disk, undanplockning, promenader & matinköp. När Nellie sover försöker jag att äta, kanske läsa dagens post eller någon tidning samt hinna med internet. För när hon väl vaknar gör man aldrig riktigt klart någonting? Som detta inlägg! Började med det när Nellie sov, sen vaknade hon till så jag gav henne nappen & avvaktade. På den tiden hann jag vika hennes tvätt, plocka undan lite pyssel & sortera mina kläder. Bar ner henne & la henne på en filt med leksaker, gjorde frukost, slängde lite papper, öppnade posten sen igår, samlade ihop Nellies leksaker & sambons saker. Då var det inte kul att ligga på filten längre så vi busade lite, samtidigt som jag försökte äta en macka... Då piper tvättmaskinen att den är färdig så med Nellie på armen tömde jag tvätten & la i torktumlaren & satte på ny tvätt... Upp igen & äter nu min andra macka samtidigt som Nellie förvarnar om ett blöjbyte (ni vet, krystar & är röd i huvudet, hi hi). Så just nu tokstressar jag färdigt detta inlägg & hoppas äta min yoghurt innan Nellie börjar vråla. Och då är klockan ändå bara 10.20... Så ni som just nu har en lugn bullfrukostlördag & läser tidningen i lugn & ro, för att sedan slötitta TV eller sova middag, NJUT, ha ha. För även om jag tokälskar vår lilla dotter så har hon verkligen ökat på tempot i vårt liv! Men fördelen är, att när man väl har egentid, så är man himla effektiv, för man vet aldrig när man får nästa chans! ;0) Men om ni undrar varför jag typ aldrig gör bloggrundor & lämnar kommentarer längre så vet ni varför!


Ett litet kort har jag dock pysslat fram, på min effektiva egentid ;0)
Funderar på att stämpla lite text i nedre högra hörnet, är det inte lite tomt?

Liten sessa & söt groda

Och som vanligt, en massa blommor!

Och detta var vi & köpte i förra veckan, tillsammans med en spegel & två leksaker
blev det inte mindre än 1000 kr, de vet hur man tar betalt, de små leksaksaffärerna!

Och igår var mamma & jag först på mysig fika hos min morfar & sen på köpcentrum & handlade kläder till Nellie, lite sommaroutfits & en del i stl 74. Lär väl dröja ett tag till innan hon kan ha 74 men tiden går snabbt ;0) Och det kostar en hel del att köpa ny garderob, så det är bra att så många gillar att köpa kläder till Nellie, hi hi. Om ca 10 dagar ska vi också på 5-månaderskontroll & då är det även dags för vaccintation 2, uschimej. Men ska bli kul att se vad hon väger & hennes längd! Hon är ju en lång liten sötsak men när man hör på andra bebisars vikt är hon nog ganska smal, måste vara pappas gener, ha ha. Nu ska det bytas blöja & sen tittas på när farfar & sambon drar ner vårt gamla staket. Sen ska det snickras ett nytt i gammaldags stil som ska målas vitt, kommer bli så fint ;0) Ha en mysig lördag!

PS: Nä, jag har inte skrivit ett enda ord om schlagern, har sett båda delfinalerna & skrattat mig fördärvad åt vissa bidrag. Men vad hjälpte det, när de verkar ha gjort samma sak åt vårt bidrag?! Surt, sa räven & det är tveksamt om vi ser finalen ikväll..!

1 kommentar:

Therese sa...

Jag köpte vårt babygym till Anton beg på blocket...tvätta det så blev det jättefint!..
Nu behöver du inte koka vatten längre, och napparna räcker att du diskar och sköljer riktigt..
så berättade vår BVC sköterska, vi har så bra vatten i Sverige så 4 månader räcker att koka....
Det är så spännande när man börjar ge smakportioner, koka lite potatis morot och mjölkersättning och olivolja, sen mixa allt....They lööve, men gör roliga miner i början.. Frys in i iskuber.. 1 kub e super i strlk i början typ 2veckor, 1 om dan, sen öka till 2 kuber, det funka super för oss....