onsdag 26 maj 2010

Tidningsfanatiker?!

Ja, det påstår åtminstone sambon att jag är, så då är det väl på sin plats att sprida min kunskap, hi hi. Jag prenumererar på en handfull tidningar:

Drömhem & trädgård, Allt i hemmet, Lantliv, Vakre hjem & så en liten pärla som inte är alltför lätt att hitta i butikerna, Gård & Torp. Alla vurmar för gammaldags charm, den sistnämnda mycket för de vackra torp vi har i Sverige. Mycket smarta renoveringstips & historian bakom gamla saker gör den till en fulländad tidning! Vakre hjem är en norsk inredningstidning, ljuvlig att läsa & de tre andra är svenska, även de med inriktning Shabby chic. Och inte en enda av dessa kan jag leva utan! Sen köper jag även lite lösnummer av Jeanne D´Arc living (hittas i Shabby chic-butiker), Tove, mamma-tidningar & skvaller. Nästan som en hobby, hi hi.

Gård & Torp, lösnummer säljs på Coop, åtminstone i Svedala!

Och så måste jag tipsa om Lantlivs specialtidning Sommarhem, så underbar, man vill köpa torp direkt, hi hi.

Och så får jag visa lillsmurfen ;0)
Hon har börjat "hålla" flaskan själv, sötnos! Och amningen går på toksparlåga, ammar en gång per dygn i typ 5 minuter, bara för att undvika knutor. Och idag la jag undan amningskläderna, halleluja!
Nu ska jag iväg & träffa mammgruppen på fika, hej så länge!

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

ooh! Jag såg gård & torp-tidningen i en butik häromdagen!
Kanske skulle in å investera i en sådan :)
Lantliv sommarhem känns som ett givet köp för mej ;)
SÅ den står nu på min "köpa"-lista :D
Tack för tipsen vännen!

Å din lilla smurfa är ju för söt!! <3
Jag minns att vi ofta "propsade" för att Loke skulle hålla flaskan själv så vi slapp det ;P
Och grattis till att du äntligen kunnat lägga undan amningskläderna :)
Det kan vara en besvärlig övergång..

KRAMISAR!