tisdag 18 maj 2010

Ny vecka nya saker ;0)

Idag tänkte jag visa lite av de nya sakerna som landat hemma hos oss. Nellie växer & utvecklas och då behöver man lite nya ting som kan hjälpa till! Vi börjar med en riktigt rosa sak, som jag & sambon inte var helt eniga om. Men nu när den är här tror jag nog att han föll till föga..?

Nämligen en sittdyna till Antilop. Ikea har ju inte kvar sina utan har bara en liten kudde att ha bakom ryggen, vilket jag tycker funkar sådär, man vill ju att de ska sitta mjukt ;0) Denna är köpt på Polkadot design & är lätt att torka av! Och så har den favoritmönstret PRICKAR!!

Har även upptäckt danska märket Pippi som har bra saker, dessa dregel/haklappar är super! Jag har faktiskt köpt mina på Tradera, men de är nya & säljaren är Babydrömmen som även har internetbutik. Men där är de lite dyrare ;0)

Och som ni alla vet gillar jag Astrid Lindgren & då kan man inte motstå denna söta body på Lindex.
Fanns i Emil också, jättesöta!

Det har även flyttat in en liten nalle till. Vi har redan en likadan som Nellie gillar jättemycket & kramar så sött när hon sover. Men nu har vi en i sängen & en i vagnen + att om vi skulle tappa den
ena har vi uppbackning, hi hi.

Sist men inte minst måste jag bara visa ett foto på mig när jag var liten!
Var Nellie fått sitt leende & bulliga kinder är inte så svårt att räkna ut ;0)
Och hjärtat har jag fortfarande kvar, en dopgåva från min farmor. Tyvärr
finns hon inte med oss längre & kan ge ett till Nellie men mina föräldrar har
tagit över traditionen & det värmer. Finns inget bättre än gåvor med tanke bakom.
Och då är ju min farmor med på ett hörn ändå ;0)

Och apropå det så saknar jag faktiskt min mormor & farmor/farfar ännu mer sen jag fick barn, det är ju det negativa med att vi skaffar barn så sent idag, man missar nästan en hel generation och det känns sorgligt att tänka att Nellie aldrig kommer lära känna min mormor eller farmor & farfar, utan bara lyssna på våra anekdoter & få små glimtar av dem... Så ur den aspekten skulle man skaffat barn när man var 20 men då hade jag ju inte träffat Niklas än så det hade blivit svårt ;0)

Och nu vaknade lillsmurfen & jag stoppar mina tankar i en ask & går upp och byter blöja istället, hi hi. Carpe diem, säger jag ;0)

1 kommentar:

Marie Wisén sa...

....jag saknar min Farmor jätte mycket också men hon ser mig säkert....hoppas jag.

kram å tack för ett trevligt inlägg!

Marie