söndag 17 februari 2013

Dagens durkslag & vårens virila planer!

Hej därute!
 
Hoppas ni haft en skön helg! Här har det varit en lugn helg med brunch, långpromenad i Bokskogen och kalas med schlagerfest! Låtarna som gick vidare, nja... Men en fest är det dock! :0)
 
Idag har vi städat & lagat mat till veckan. Är så skönt att fixa 2-3 middagar på söndagen, så behöver man inte stå med allt i veckan! Inspirerande svärföräldrar som har lärt oss det :0)
 
Veckan har passerat utan VAB, tjoho. Nellie avslutade sin penicillinkur i torsdags, vi hoppas hon håller sig (& oss!) friska nu ett tag. Men det kallas ju inte Vabruari för inget...
 
Har även gjort färdigt i min fina hobbyhörna som jag fick ett ryck med häromkvällen. Ändrat om totalt, kommer före-efter bilder snart. Det har dessutom hjälpt för jag har pysslat lite kulsaker sedan dess, kommer snart bild! Har inte pysslat på kvällarna sedan jag började arbeta för 1 1/2 år sedan men nu kommer det små kreativa ryck då och då, roligt! Men korten har nog tagit en frivillig paus & ersatts med lite annan pappershobby och så är jag sugen på att sy lite... Vi får se.
 
Denna fina sak överraskade maken mig med på Alla hjärtans dag, blev himla glad! Inte nog med att det är rosa och superpraktiskt med fötter, det är en symbolisk gest för att han är med på plastbantningen här hemma! Och det värmer mer i hjärtat, än något annat. :0) Så nu stryker jag symboliskt detta från min önskelista!
 

I veckan som kommer är det fokus på (ännu) ett grupparbete i min kurs, det tredje på två veckor. Känns lite både och. Kul att samarbeta med folk, men skönt att bara behöva bry sig om sig själv. Det verkar som om hela terminen består av grupparbete och vi är indelade i fasta grupper. Så det är bara att hugga i! Men saknar ändå förra kursens individuella prestationer, där man valde nivå själv, nu är vi sju personer (som inte känner varandra) som ska enas om en bra nivå.

Och så ska vi träffa vår läkare på Cura, för att diskutera igenom nästa IVF. Det börjar närma sig nästa försök och det är med skräckblandad förtjusning. Men lite peppad igen, vår paus var ett superbeslut så att man sluppit vara inne i karusellen och ha fokus på trevligare ting. Men sprutorna är lika spännande som alltid... :0(

Strategin för våren ser ut så här: IVF-försök i mars/april. Ev en embryoåterföring (kallas FET = frozen embryo transfer eller något liknande) i juni om vi inte blir gravida vid IVF & om vi får något embryo till frysen. Vid negativt besked på båda de försöken tar vi paus fram till hösten. Dels stänger vår klinik i sex veckor, dels vill jag inte ha några försök under sommaren. Då ska man vara ledig & njuta av sommaren.

Men visst slår det mig att i maj är det ett år sedan vi aktivt började försöka skaffa syskon till Nellie. Eller som den klassiska kommentaren jag fick av en icke insatt häromveckan "Slappna av så löser det sig, du vet ju inte hur det funkar utan preventivmedel denna gången"... Eh, jo, det vet jag. Jag slutade med dem i maj 2007 & började aldrig igen. Jaja, alltid kul att chocka någon..! Eller som mamma brukar säga: "Den sista idioten är inte född än"! Ha ha så sant!

Nu ska jag dammsuga & ikväll plugga lite. Kram på er därute!

Inga kommentarer: