fredag 22 februari 2013

DIY, deo och dags igen!

DIY = Do It Yourself & det är precis vad jag har gjort! För drygt 3 år sedan gjorde jag fina etiketter till mina glasburkar i köket. Men nu började de bli slitna, några var inaktuella och några saknades. Så jag satte min i nyinredda hörnan och gjorde några nya :0)

Så här såg de ut för 3,5 år sedan!
Och så här ser de nya ut! Först hade jag tänkt köpa mina favorittags på Panduro (se de ovan) men så tänkte jag återvinning & ekonomi istället, jag har ju massvis med spillbitar i en låda. Sagt & gjort klippte jag till dessa, som dekorerades med washitape, hjärtan & diverse alfabetsstickers!

Och då blev det så här färgglatt istället! Nu är alla 22 burkarna dekorerade & sakerna lätta att hitta igen!

Från burk till urk...

Jag skrev ju HÄR om vilka problem jag haft med de ekologiska deodoranterna innan, men ta i trä så har mina köp levererat! Nuxe fungerar super även om Soapwalla är lilla strået vassare. Den sista, Fresh, har jag inte hunnit testa än men nu har jag åtminstone två deodoranter jag kan lita på. Skönt! Så därför rekommenderar jag båda ovanstående till er som vill byta!

Och så tänkte jag kortfattat berätta om IVF-planerna & mötet vi hade. Det första som berördes var att de två privatklinikerna i Malmö går ihop till en, Cura har köpt Öresundskliniken. I nuläget verkar det som att vi därför kommer göra alla delar av behandlingen på Öresundskliniken. Sådär, men inget man kan påverka. Det positiva är att deras sommarstängning (6 v) upphör, så antingen kommer de ha stängt ett kort tag eller inte alls. Och det öppnar ju upp för många par som vill göra IVF under sommaren, inte vi dock. I alla fall, vi ska göra ett försök i slutet av april & ev ett ytterligare försök (färsk- eller, ännu hellre, frysförsök) i juni, sen tar vi paus. Läkaren var vid glatt mod för oss men menade samtidigt att endast 25% av IVF-par får tillbaka något att stoppa i frysen, därför skulle vi inte ha några förhoppningar på den biten (& det suger!). Kan ju ärligt tillägga att om vi inte kommer få tillbaka något till frysen på de närmsta försöken kommer vår IVF-resa bli betydligt kortare. För:

1. Varje försök kostar oss drygt 25-30 000 kr
2. Jag HATAR sprutorna
3. Det blir så långa behandlingar med hormoner osv som jag inte mår bra
4. Det ökar risken för blodproppar

Men en sak i sänder. Nu ska jag först dubbelkolla om jag har ärftlighet när det gäller blodproppar, vill minnas att MVC tittade på det när jag var gravid med Nellie? Ska höra med dem, för om så är fallet bör jag ta medicin i förebyggande syfte.

Nu ska jag i all fall masa mig till skolan, dags för redovisning av grupparbete nr 3! Då lillan varit sjuk i veckan har jag vabbat on-to så ska bli spännande att se övriga gruppens arbete! Ciao så länge & trevlig fredag på er!

Inga kommentarer: