onsdag 6 februari 2013

Vårkänslor!

Trots tidvis snöfall har jag en pirrande studsande Annica inuti mig som vrålar "vårkänslor"!!! Som att kroppen vet att snart snart kommer de första tecknen. Snödropparna, vintergäcken, droppandet av tö, friska soliga dagar, den första dagen i trädgården, när man lägger jackan osv osv, allt det där härliga vi har framför oss! :0)
 
Så därför kommer det lite heminredningstips nu, för det går hand i hand med mina vårkänslor. Anledningen till varför nu, är att jag rensat bland de heminredningsbutiker jag shoppat hos på nätet. Kvar blev ca 10 st så jag tänkte beta av dem steg-för-steg helt enkelt ;0)
 
Först ut är Cosas med sin 50- och 60-talsinspirerande inredning. Inte min favoritstil men jag föll för deras söta papperskit och någon inredningsdetalj.
 
 
Små dockor man viker till själv, så fint till teak tänker jag :0)

Små papperscirklar som man kan dekorera med så här...

...så här...

... eller bara som en fin detalj på bordet, så här!

Tyckte också mycket om de designade läskflaskorna i trä med text av Ylva Skarp :0) Som sagt, inget som passar hos mig, men ändå inspirerande!
 
Nu ska jag småtitta på lite fotboll, Sverige - Argentina & bara koppla av!

De senaste kvällarna har jag suttit framför datorn halva kvällen (& natten) för att bli färdig med ett skolarbete om logistik. Lämnades in imorse så ikväll blir det bara att koppla av ;0)

Inga kommentarer: