tisdag 8 september 2009

2 år! 2 år! 2 år!

Herregud, vad tiden springer iväg, idag är det två år sen jag satt & slet mitt hår för att förstå hur en blogg funkar ;0) Dessutom är jag bara ett fåtal besökare från 20 000 besökare så det får allt firas på ett hörn, det också! Och nu när vi ändå är inne på det kommer en liten summering av min blogg i siffror:

- Detta är mitt 288:e inlägg!
- Jag har publicerat över 400 kort!
- Jag har scrappat kort i ca 2,5 år!
- Jag har shoppat material för... ha ha, någon som trodde att jag visste den siffran? Eller vill veta, för den delen ;0)

I alla fall, detta måste ju firas & det gör vi med lite utlottningar, tycker jag! Nedan ligger en bild med en del av det mumsiga material jag samlat ihop! Jag kommer dela det i 3 st paket som får varsin ny ägare! För att vara med i utlottningen, lägg en kommentar att ni vill vara med & länka till utlottningen på er blogg! Låna gärna bilden, om ni vill! Bloggcandyt avslutas den 17:e september!


Känner att jag är extra studsig idag för att:

- förkylningen som var på G verkar ha dött av den vitaminchock jag gav min kropp (apelsiner, apelsiner & apelsiner) & så hoppas vi det förblir!
- söta sambon har, via tips från en vän, köpt en vit spjälsäng Brio, kostat 3000 kr ny med Byssan Lull-fötter till, vi gav 450 kr ;0)
- dessutom har vi köpt en Hensvik bokhylla med inbyggt skötbord från blocket. Aldrig ens uppackad, kostar ny 1000 kr & vi gav 500 kr! Älskar dessa fynd ;0)
- jag har dessutom kommit in i den kända energi-tiden & pysslar & bakar & fixar & donar (skånskt ord?!)! Igår gjorde jag fint i skafferiet och scrappade en layout till en arbetskamrat, idag har jag bakat & pysslat lite, fixat disken, gjort bankärenden & nu ska det fixas mat!

Är nu i v.24 & enligt min lilla bok är nu pyret ca 27 cm, väger 550 g & foten är ca 40 mm. Den är livlig (jotack!) & övar finmotoriken & har en chans att klara sig om den skulle födas nu ;0) Enligt boken börjar mamman bli glömsk, klumpig & fumlig och det enda jag svarar på det är: börjar?!
Jag tappar minst fem saker per dag, lunchen står kvar på diskbänken när jag kör till jobb, jag har alltid fläckar på bysten eller magen, jag glömmer vissa ord & slänger om andra, jag tar min astmamedicin inför läkarbesöket fast det tydligt står att jag inte ska, jag sätter in tomma glas i kylen & mjölken i diskhon mm mm. Och den enda tröst man får från väninnorna är att det aldrig går över, ha ha. Och jag älskar varje minut ;0)

36 kommentarer:

Petraso sa...

Jag är gärna med i ditt fina candy Annika!!
hiii Donar heter det på göteborska också.....och du låter som fullt normal med ditt fumlande.... hiiii och vilka fynd!!
Kramar!
Jag länkar i min sidebar till ditt candy så klart!

Sophie sa...

Självklart vill jag vara med i din utlottning!! Stort grattis till 2år som bloggare!! Jag har länkat till dig i min blogg.
Ha det gott//Sophie

Annika sa...

Jag har länkat i min blogg för givetvis vill jag vinna:) Grattis till fynden förresten.
Annika

Anonym sa...

Länkar också i min blogg, i sidebar. Men är nyfiken på sista datum??

Grattis till 2-åringen!!

Karin sa...

Vilken härlig blogg du har! =) Jätteskojig läsning, å fina alster!
Jag är gärna med på din underbara bloggcandy, tack för chansen!
Länkar till dig med bild i min sidebar,
kram K.

laure et pascal sa...

THanks for this blog candy, here's my link :
http://scrapdelaure.over-blog.com/article-35917827.html

DesignAnnique sa...

Har länkat även jag! Brukar ju kika in här allt som oftast även om jag är usel på att lämna spår efter mig...

Sindra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sindra sa...

Jaaaa! Givetvis vill jag vara med i utlottningen. Tar en lott och hoppas på att turen infinner sig! :)
Jag har länkat i sidebaren till höger i min blogg.

chruss sa...

WOW, tar gärna en lott och hoppas på tur!

Stort grattis till den kommande familjemedlemmen!

Sussi sa...

Jag tar också gärna en lott. Har länkat till dej i min sidobar. Grattis till så många besök! :-)

Anonym sa...

Tar gärna en lott och hoppas på tur.

Petra sa...

Vilken trevlig blogg du har. Har kikat runt o gillar speciellt dina Tim Holtz inspirerade kort nedan. Har också lite grungeboard liggandes som jag behöver sätta sprätt på.
Blogcandyn ser mumsig ut, jag tar gärna en lott.
Har länkat i sidebaren i min blogg.
Kram
Petra

Anonym sa...

Jag tar gärna en lott.
Jättefina saker du gör.
Återkommer gärna.
Mvh
Ingela
http://coelogyne.blogg.se/index.html

rebecka sa...

såklart är jag gärna med ;) jag har länkat till dig i min blogg också :)

maxell sa...

Haha. Jag kan inte annat än le åt din målande beskrivning av hur en vanlig dag kan se ut. Min son är nu fem år och såna där saker händer mig med. Det är, som min kära särbo uttryckt det, omöjligt att tänka en tanke helt klart. Gissa bara hur många gånger jag fick avbryta detta skrivande... :)

Hur som haver. Grattis till två år och besökare. Jag prova lyckan på din färgstarka utlottning. Länkar från här.

ScrapMyran sa...

Ooo, i den där högen finns ett par godingar som jag gärna sätter klorna i! Länkat till dig med bild och allt på min blogg =)

Daria sa...

Åh vilket fint candy!!
Självklart vill jag vinna det!
Har länkat till dig i min sidebar ;)

Gertrud sa...

Jag vill jättegärna vara med i din utlottning. jag länkar till dej. Kram Gertrud

Lena sa...

Klart man vill vara med på denna fina utlottning. Ha det gott.Länkar till dig. Kram Lena

Anonym sa...

Åhh jag har blivit helt fast på din blogg i snart en timme, suttit o läst äldre inlägg o bara myst. Älskar din stil både vad det gäller inredning, kortmakeri, egensydda kuddar & lapptäcke.
Hit kommer jag tillbaka! Känner också igen mig i din perfekta beskrivning av hur en helt vanlig graviddag ser ut. Min dotter är nu 5 månader, men det känns som en evighet sen jag var gravid (trots att tiden har gått så himla fort). Snart sitter du också m din lilla dotter i famnen och bara myser om dagarna! Det är det finaste man kan uppleva.
Är gärna m i utlottningen av ditt härliga blog candy. Jag har länkat hit m bild:
http://mliscreativehopes.wordpress.com/2009/09/14/blogg-godis/
Kram,
Mli

Anki sa...

Grattis på jubileumsdagen!

Kram Anki

Mathilde sa...

Grattis till två år!!
Jag har länkat till dig nu i min side bar!
Kram

LenA sa...

Vilken tur att jag hittade hit till dig! En härlig blogg och en läcker candy, inget man vill missa!

Lägger upp bild och länkar i sidebaren!

Kram

Pernol sa...

Grattis till 2 åringen!!!

Jag hoppas inte det är försent att vara med i din generösa blogcandy? Du har inte angivit nåt slutdatum. ;)

Jag har länkat till dig i min sidebar.

kjaaaam Pernilla

Annethe Andersson sa...

Hejsan

Härlig blogg och härligt godis!! Försöker bygga upp mitt scrapsortiment igen efter en brand i juli så jag är gärna med i utlottningen. Jag har ingen egen blogg men sprider det muntligt bland scrapvänner!

Annethe

Ulrika sa...

Vill också gärna vara med och hoppas på mycket tur!

http://sweetsweede.blogg.se/2009/september/mer-bloggodis.html#comment

//Ulrika

Fia sa...

Grattis till dina två år! Vill gärna vara med på din utlottning.
Jag har länkat till dig på min alldeles nya blogg.

Ha det bra och lycka till med bebisen.// Fia

Elzie sa...

Grattis till dina två år och era fina fynd. Så klart man vill vara med och tävla.
Ha det så bra.
Kram Elzie

Ica sa...

Hoppas denna är igång i så fall har jag länkat och jag vill vara med det står nämligen inte något datum så man vet ju inte

Anonym sa...

Grattis på 2-årsdagen!!! Givetvis vill jag vara med i denna utlottning. Jag kommer att länka från min egen blogg: mallespyssel.blogg.se

Pippi sa...

Grattis till dina 2 år!

Vill gärna vara med i utlottningen!

Har länkat hit från min meny

Betty sa...

Grattis till dina 2 år, och allt annat härligt! Underbart att du "känner igen" dina små egenheter i mammaboken. Minns dem själv, fast det är 19 år sedan. Njut!
Tar gärna en lott i din utlottning. Du finns som länk på min sida.
Kram

. sa...

Hej!
Även jag har länkat o vill gärna vara med i din utlottning.
Grattis till den lill* också,det är så härligt med barn,första gången man får höra ordet mamma tycker jag är oslagbar!Ha en fin vecka,
kram Pixelit

Gurkiss sa...

Oooh jag vill jätte gärna vara med på ditt blog candy :)

STORT GRATTIS till de 2åren :)
Vad mycket du hunnit med...

Oooh har du en bebbe i magen. Hoppas allt är fint med er båda.

Kram Gurkiss

Gurkiss sa...

Oooh jag glömde ju skriva...

jag har länkat till dig med bild i min sidebar, hoppas att det är okej...

Kram Gurkiss