torsdag 17 september 2009

Snipp snapp snut, så var tävlingen slut!

Ja, nu är tävlingen finito & inga fler kommentarer får vara med & leka ;0) Dragningen kommer ske ikväll, oliidligt spännande, hi hi.

Tills dess får ni hålla ut med ännu ett litet julkort & mina topp & bottenlistor med graviditeten! Är nu i v.25 & för er som undrar är jag beräknad den 2 jan, silvertejp över nyår med andra ord ;0) Bebisen väger nu ca 500-800 g, är 30 cm lång & har lite hår på huvudet samt fossingar i 5 cm storlek! Jag myser massvis av att känna lilla pyret sparka & buffla, men som alltid annat finns det ups and downs & här kommer min lilla summering:

5 stora plus:

-Den söta magen (sambon instämmer, hi hi)
-Att om allt går bra ska vi bli föräldrar & skapa en egen liten familj
-Mammaledigheten (kan inte förnekas, hi hi)
-Att pyret vill ha mat var tredje timme, älskar frukt & avskyr godis, har nog aldrig ätit så bra som nu ;0)
-Boandet, man får himla mycket gjort! Och shoppar en hel del!

5 små minus:

-Blödningarna, var stort orosmoment i många veckor
-Njurstensanfall (aldrig kul, gravid eller ej)
-Otympligheten, glömskan & klumpigheten
-Klädmodet, usch va tråkigt urval!
-De små sakerna som ischias, svankont, bristningar, trötthet, illamående mm. Ihop kan det ibland bli en riktigt "tyck synd om mig-trigger"...

Saker jag klarat mig undan (än så länge):

-Svullnad i fötter & fingrar
-Foglossningar
-Öm byst eller molvärk
-Åderbråck (stödstrumpor, here I come!)
-Förstoppning (sambons smakliga förslag, ha ha)

Summa summarum tycker jag ändå det varit rätt lugnt, men vet att det blir tuffare framöver. Å andra sidan närmar sig dagen då jag ska bli mamma & det är en häftig kick att tänka på ;0)

Och så det lilla julkortet, idag kör vi på stilren modern stil!

Och jag har inte en aning om var något kommer ifrån, hi hi.
Nu ska sambon uppdatera sig på Spotify, ha en mysig kväll!

Inga kommentarer: