lördag 5 september 2009

Pysselrum del 2!

Jag tror att den bästa beskrivningen för min pysselhörna är kreativt kaos? Inte nog med att jag har för mycket prylar, dessutom har jag 15 projekt igång samtidigt! Just nu har jag följande projekt "på G":

-Sy färdigt lapptäcket
-Sy tygkassar att ha när jag handlar
-Sy babypåslakan till vagn & spjälsäng
-Sy ljuspåse & fålla två juldukar
-Måla julpynt då de blivit fult slitna
-Göra färdigt mina kokböcker
-Göra kort, både med nya saker & ett par för att rensa spillbitar & tillbehör
-Måla fina träklossar till pyret
-Tror ändå jag nämnt knappt hälften...

Assistans någon?!

I alla fall, detta är en liten förklaring till följande bilder på mitt kreativa kaos, välkomna in!



Vi börjar med skrivbordet, mitt nav i det hela! Inköpt på loppis för 150 kr (då hade jag inte ens plats med det utan det fick stå hos föräldrarna tills vi köpte hus, hi hi) med praktiska skåp & lådor! Även stolen är ett loppisfynd, 50 kr gav jag!

Och så min lilla skänk, massa lådor till massa prylar :0) Detta köptes av svärmors väninna & målades vitt. Uppe på ser ni diverse projekt & till höger skymtas lapptäcket. Även stora saker som pappersskärare, Qk-stans & Crop-a-dilen står här.

På skrivbordet har jag en liten förvaring för alla stämpeldynor, glitterlim, liggandes pennor & ovanpå står glasburkar med filtfigurer, chipboards mm.

I mitt snurrställ från Making memories står pennor, linjaler, taperunner, saxar & mycket annat!

Ovanför skrivbordet förvarar jag mina band, punchinella & spets. Klockan påminner mig om att inte sitta dygnet runt, hi hi.

Bakom skrivbordet står en pall med massa stickers & rub-ons, ja, alla mina alfabet...

I en söt låda från Panduro förvarar jag mina förvikta kortstommar! Givetvis färgkoordinerade ;0)

Och så mina uppgjorda kort, d v s de jag sparar!
Resten bor i en större låda som just nu besöker mammas jobb ;0)

Ja, då vet ni hur jag bor i min lilla hörna! Blir nästan lite förskräckt när jag ser röran... Varför köper man en massa "kan vara bra att ha?" Som t ex papper, jag köper ofta två ark av varje mönster så att jag kan spara ett & använda ett, sjukt eller hur?


I livet utanför blir det kräftskiva för kvarteret ikväll, en årlig tradition som i år fixades av mig & sambon & två par till! Har varit rätt mycket att fixa & ikväll när det äntligen är dags kan inte lilla jag vara med... För jag håller nog på att få en brakförkylning (eller svininfluensan...), har värk i kroppen, kallsvettas & är febervarm & hostig så för att inte smitta andra eller bli sämre själv får jag stanna hemma... Ligger jag just nu i soffan & tycker lite synd om mig själv faktiskt... Om jag blir drastiskt sämre ska vi åka till jourcentralen, annars funkar det med vila & varm choklad ;0)


I min lilla graviditet bökar pyret omkring livligt nu för tiden & i förrgår kunde sambon känna första sparken, själaglad blev han & jag fällde en tår av pur glädje & lycka! Älskar att dela graviditeten med honom, bästa pappan i världen kommer han bli!


Och i dagarna firar bloggen två år & det ska firas rejält med utlottningar & fina saker, så håll utkik! Tror att jag då också firar med att lägga ut första julkortet?!

Inga kommentarer: