torsdag 4 mars 2010

Bonnie Tyler-röst...

har jag idag. Min förkylning har satt sig i halsen & på stämbanden, kan knappt prata. Men jag har hellre de symptomen än en tokrinnande näsa, vi får se om jag slipper det eller ej. Än så länge är Nellie inte sjuk men hon kändes lite varm ikväll, håller ögonen på det & idag handlade jag alvedon & koksaltlösning ifall om att. Har en snorsug sen innan så nu är vi förberedda. Som tur är sambon ledig även imorgon & sen är det ju helg, så om inte annat kan vi hjälpas åt till 100%. Men helst hoppas jag så klart att hon slipper eländet överhuvud taget! Och med tanke på att jag blev sjuk i lördags kanske vi har oddsen på vår sida?

Apropå odds, de senaste kvällarna har jag fortsatt sortera mina stämpelmotiv, vilka högar av motiv jag har, "behöver" nog aldrig köpa en stämpel till. Men som tur var tänker jag ju inte så, hi hi. Så det blir massvis med stämplar i framtiden, i synnerhet Magnolias nya serier. Och då får jag fortsätta sortera motiv, om jag nu blir färdig med de första högarna? Ska fortsätta nu för sambon tog med dottern på fotbollsmöte, det kommer hon säkert uppskatta, hi hi. Under tiden får ni njuta av en bild på henne, snällt va? ;0)

 
Med pappa, älskar denna bilden, ska retuschera den lite & beställa den i stor stl att rama in.

 Imorgon blir det hjärt- & lungräddningsgenomgång hos en mammaledig granne, känns tryggt att lära sig. Har gjort det innan, via jobb, men man glömmer snabbt. Och på spädbarn är det ju lite speciella saker att tänka på. Men man har ändå sin instinkt också att gå på, vilket jag märkte igår kväll när Nellie satte mjölken i halsen. Man handlar instinktivt & blir rädd efteråt istället! Tur att det inte är tvärtom ;0) Ha nu en mysig kväll & imorgon är det fredag!

Inga kommentarer: