söndag 18 juli 2010

On the road again ;0)

Ja, nu har nedräkningen börjat inför vår husvagnssemester, ska bli så kul att fara iväg! Idag har vi därför packat, packat, packat massa till Nellie & en del till oss ;0) Vi har även varskott grannarna att vi är iväg, lagt in musik på i-poden, diskat & tvättat & plockat så nu är det nystädat i varje liten vrå, skönt! Men man är allt lite mör, så det blir en tidig sänggång, åtminstone för mig! Men jag har också hunnit sy lite, bl a något jag funderat på länge! Tycker det bara finns halvtråkiga & ganska dyra napphållare i affärerna så idag har jag sytt en hel hög! Skitkul, rent ut sagt! Måste nog köpa fler klämmor för bara idag blev det 7 st, hi hi.

Många många, de flesta med påsytt band i mitten!

5 med ringar...


.... och 2 med kardborreband! En ska få ett nytt hem redan imorgon, de andra får bo kvar ett tag till! Men kunde vara kul att ge bort ihop med en fin filt eller bok, lite personligt!

Jag har även hunnit med ett kort & även om det är från Magnolias bröllopsserie gjorde jag den mer somrig istället! Bröllopstema blir efter semestern, sådär ett halvår innan säsong, hi hi.
På detta kort har jag använt papper från October afternoon, tag från en galge från Maileg,
alla stämplar är från Magnolia.

Närbild färgläggning

Och närbild hur jag lightat/streckat texten!

Det blir även foton på 2 underbara blommor i vår trädgård just nu! En är lavendeln som står vid vår rickepump, en stor buske som humlorna frodas i ;0)

Den andra är en krukros jag köpte på ICA & när den vissnade provade jag att plantera ut den. Det är två år sedan & den verkar verkligen trivas för det kommer massa knoppar. Däremot vet jag inte namnet på den & om det är en klätter/buskros mm. Någon trädgårdskunnig som känner igen de spräckliga knopparna?

Nu ska det sista ordnas, sen blir det visning för grannen, de ska nämligen passa våra katter. Ha nu två underbara sommarveckor så hörs vi i augusti! Om jag inte kommer åt en dator vill säga, då kanske det kommer ett litet inlägg?!

2 kommentarer:

Tess sa...

Åhh va fina napphållare.. Kan man beställa??

Louise sa...

Jättefina napphållare! Var har du köpt klämmorna och ringarna?
Och vad lik Nellie är dig! Man såg det tydligt på bilden från Öland!
/Louise från Panduro/Malmöbutiken