tisdag 26 april 2011

Härliga härliga väder ;0)

Idag har jag & lilla loppan njutit av det underbara vädret & gungat på lekplatsen, gått ner till affären och handlat lite mat & sedan myst i trädgården! Dessutom fick Nellie & grannflickan bada i balja på verandan innan vi åt en god middag hos grannen, utomhus så klart! Det har därför inte blivit många knop inomhus & kortmakarhörnan är ganska öde just nu, i väntan på inspiration... Det enda inomhus-projektet jag måste ta tag i är en rullgardin till Nellies sovrum så att hon inte vaknar så tidigt ;0)

Istället har jag börjat frossa i trädgårdstidningar & fått en massa inspiration till vår trädgård. Även om vi inte gör vid vårt uthus i år kommer vi göra vid stenläggningen framför & ta upp alla gamla fula stenar & istället lägga singel med gå-plattor, kantat med buxbomhäck. Vi kommer även lägga igen stora delar av köksträdgården och istället plantera lite fler rosor & pioner & stockrosor längs med väggen. Sen ska vi även sätta grindar till staketet & måla allt vitt samt bygga räcke till trappan! Och kanske byta verandadörr... Och... Eller kanske stoppar vi där & har en lugn sommar ;0)

Lite scrap blir det idag, en LO till om min graviditet, misstänker
att det kommer flera lite senare ;0)  

Vacker väntan ;0)

Mycket blommor...

... datum med foambokstäver från Panduro...

... i v.39 ;0)

Jag stämplade swirls runt om hela kanten & chalkade kanterna.

Tacksamhet över Nellie med texten;
"Lyckan att få bära ett barn" ;0)
Dagens tips är att titta in på KappAhls vårkollektion "Vintage stories", jag köpte en ljuvlig vit spetskjol ;0)

Dagens tips 2 är att läsa Annika Marklunds kolumn i "Vi i villa", hon skriver så trevligt & pricksäkert, i den sistämnda skrattade jag igenkännande åt hennes tankar om hur man skulle förändras till en bullbakande, välorganiserad villa-ägare ;0)

Dagens "jag grämer mig" är att jag missade H&M:s samarbete med Swedish Hasbeens, skulle velat ha ett par röda sandaler men de gick snabbt åt... Ska hålla utkik på Tradera så kanske kanske...?!

Och så får jag be om ursäkt för min frånvaro på era bloggar, inte en blogg-runda i sikte de sista veckorna... Men livet, lunginflammation & sommaren kom i vägen, hoppas snart dyka upp igen ;0)

Inga kommentarer: