onsdag 6 april 2011

Vilken dag!

Idag har det hänt något extra kul; jag & sambon har nämligen blivit faster & farbror! Inatt fick Niklas bror & fru en liten son, 53 cm lång & 3810 g & så fin på det foton vi fått! Så nu har Nellie fått en kusin & plötsligt blivit stor flicka! Spännande att få se miraklet ;0)

Och så var jag på Viktväktarna idag & ytterligare 5 hg av Annica var borta! Nu är det snart 17 kg, jag kan själv inte riktigt fatta det?! En del av mig tänker; "det man gått upp får man ju gå ner" & ger mig själv dåligt beröm för min prestation medans en del av mig tänker "jag är grym" ha ha. För jag har ju faktiskt lärt mig äta bättre, röra mig mer, tänka på vad jag stoppar i mig & medvetet valt bort saker i 8 månader för att nå hit! Så ikväll klappar jag mig själv på axeln & säger "vilken resa du gjort, så duktig du är" ;0)

Mammaträffen idag blev mysig, jag har verkligen supertrevliga arbetskamrater, de är guld värda. Nästa gång hoppas jag att alla är friska så att vi blir alla fem, det hade varit kul!

Idag blir det en enda ynka bild på lite av vardagsrumsinredningen som ska matcha lapptäcket! Och minsann om det inte smugit in lite kitsch-saker mitt bland all shabby chic ;0)


Rådjursspargris från Ikea & ljuslyktor Indiska!
Nu ska jag ringa en väninna & gratta henne, hej så länge ;0)

2 kommentarer:

Sarah sa...

Hej!
Vet inte om det blev fel igår när jag lämnade kommentar hos dig...?
Hur som helst..så har du en jättefin blogg, och det finns något till dig på min blogg...
Kram Sarah

Petra/Paradise sa...

Grattis till Faster-skapet! :D

Roligt för Nellie att få sig en liten kusin också :)
Hoppas ni bor nära så ni får chansen att umgås mycket!!

Jättestort grattis till din -5hg!
Såklart du ska ge dej en klapp på axeln!
Tusan! Om en annan hade varit hälften så duktig å slutat med alla gosaker man stoppar i sig vareviga det..*suck* ;)

TA hand om dej!
KRAM Petra