måndag 18 april 2011

Manic monday ;0)

Jag skulle vilja säga att helgen gick i fasligt tempo men sanningen är snarare att den gjorde det för sambon medan jag fick ta det lugnt. Nog för att man blir trött av lunginflammation men det värsta är att när jag anstränger mig minsta lilla får jag tryck över bröstet & har svårt att andas, vilket är fruktansvärt obehagligt. Vet inte om det är lunginflammationen eller astman men då jag är rädd för fler anfall tar jag det lugnt. Så i lördags orkade jag inte gå till cafeét för brunch utan fick köra dit & var ändå dålig. I söndags hälsade vi på min familj i nya hemmet, även då var det bara att sitta ner & titta på medan sambon hjälpte till med bredband, diskmaskin, sätta upp lampor mm. Så jag hoppas på snabb förbättring & tills dess har jag fixat hjälp av alla nära & kära som hjälper till med Nellie på förmiddagarna hela denna veckan. På eftermiddagen sover hon 2 timmar & sen är det 2 timmar till sambon kommer så det orkar jag ( om jag är rädd om mig).
Imorgon är det dags för min pappa att hjälpa till, på onsdag kommer en väninna & på torsdag håller jag tummarna för hjälp från mamma. Sedan kommer påskhelgen & därefter borde jag vara frisk eller?! Märks det att jag är frustrerad av begränsningarna, ha ha ;0)

Idag var jag dessutom nere på Vårdcentralen en runda för att jag tyckte jag var sämre. Men sänkan var bättre, syresättningen bra, min PEF-mätare (lungkapacitet) gav bra utslag & inga konstiga ljud på lungorna så jag får ge mig till tåls (även om jag tycker att jag är dålig nu igen, känns nästan som halsbränna/tryck över bröstet?!) Får avvakta och hålla tummarna!

Igår kväll satt jag & sambon i nästan 3 timmar & diskuterade vem som ska skola in, hur mycket semester/föräldraledighet respektive ska ta i sommar & när vi ska till Mexiko, om någon av oss ska gå ner i tid osv. Vilken djungel det är med SGI:n, om man ska stämpla upp föräldrapenning till 100% eller ej osv. Men de flesta pusselbitar föll på plats & imorgon ska jag ringa FK för att ställa lite frågor innan vi tar de slutgiltiga besluten. Hur har ni andra gjort som gått ner i tid? Arbetat 75% eller 80%? Stämplat upp föräldradagar eller inte? Framför allt verkar besluten påverka semester, VAB & SGI:n? SOS! Kom gärna med tips, allt emottages tacksamt ;0)

Nedan bjudes idag på ett kort OCH en layout, en av de två jag gjorde häromkvällen! Men vi börjar väl med kortet?!


Ett Easel-card!

Med papper från bl a Bo Bunny...

... stämpel från Magnolias påsk-kollektion...

... blommor så klart...

... och en egendesignad journaling ;0)

Och så till min LO, som gjordes på vit cardstock & skulle
vara sparsmakad men sen doodlade jag loss lite & blev faktiskt nöjd ;0)

Om min väntan, när jag gick en (!) vecka över tiden ;0)

Mycket virkat!

En hel del doodlat ;0)

Fåglarna på LO:n kom av texten där jag kom på "bygga bo i mammas mage"
som utgångspunkt, därefter föll mycket på plats ;0)

Efterlyst liten fågelunge ;0)

Och mina blommor. Jag fick sätta dit texten "Beräknad 2 jan" nedanför,
annars såg det ut som att jag hade spröt hi hi.
Nu ska jag fortsätta vila (grrr) i soffan innan läggdags... Hoppas snart hinna med en bloggrunda & besöka er i cyberspace, för jag gissar att det mumsats mycket fint nu till påsk?! Kram ;0)

3 kommentarer:

Jill sa...

God bedring til deg stakkars Annica!!
Håper du snart blir frisk og rask igjen :)
Nydelig kort og en fantastisk LO, så mange fine detaljer og nydelig bilde!
Ønsker deg og din familie en fin påske, med sol, god mat og et stort påskegg!
Klemmer fra Jill

Lina Videll sa...

Älskar dina inlägg!! Bara säg till om du behöver min hjälp, finns ju oxå :)

Annacarin sa...

Hej, vilket pyssel ni har fått ta till för att få ihop allt!
Tråkigt att höra att du är dålig, hoppas att det blir bättre snart.
Ang. dagar att ta ut när man börjar jobba så är det ju en djungel ju!!
Min dotter börjar skolan i höst så jag har inte jättelång tid på mig att ta ut de dagar vi har kvar. Men jag jobbar 85% nu. Tar inte ut dagar på veckorna utan har valt att spara dem och ska ut dem på lov mm...
Älskar din LO!!
Vilken härlig fantasi du har, ser ut som om allt var JÄTTE välplanerat passar så bra med all text till bilden!
Ha en riktigt skön påsk och ta det nu lungt...
Annacarin