tisdag 19 april 2011

Lite retro-perspektiv ;0)

En av de senaste fynden av mig i loppisvärlden var en riktigt gammal bok med tokljuvliga illustrationer som jag fyndade på Erikshjälpen! Älskar gamla böcker med välgjorda bilder! Och därför blev min lycka extra stor när mamma & pappa hittade ytterligare några böcker på vinden! Kan därför inte låta bli att visa dem för er & dessutom avslöja att de inspirerade mig till lite kortmakeri á la retro ;0)


Fynd á la Erikshjälpen för 15 kr! En bok i A5-stl med
rikt illustrerade bilder på matt, tjockt papper, mumma ;0)

Bilder från en av böckerna jag fick av mina föräldrar med den
söta titeln "Mecki hos de sju dvärgarna".

Och sist men inte minst, en för mig ovanlig skriv/illustrationsteknik!

Men visst är den något alldeles extra? ;0)

Sagt & gjort så fick det bli kort i lite samma retro-anda! Dessa bilder
fick jag för ett tag sen, men har inte angripit dem förrän nu ;0)
Då jag är född -78 är jag inte helt inne på allt 70-tal men detta
är för mig "Blåkläder, korkskor, jordgubbar & singoalla-blusar" liksom..!

Visst är de underbara?!

Lite banddetaljer, banden är från 80-talet
& upphittade på föräldrarnas vind ;0)

Detta kortet är lite mer shabby chic, tycker jag ;0)

Med sötaste påskparet ;0) 

Blommor...

... och lite text!
Idag, när min pappa kom gick vi bort på lekplatsen (100 m) för att gunga med Nellie. Och så njöt vi av vårvädret i trädgården, fågelkvitter, tulpanlökar, 20 cm höga rabarber & knopparna på Magnolian, härligt! Dessutom har sambon klippt gräset idag, då är det verkligen vår ;0) HÄÄRRRLIGT!

Inga kommentarer: