lördag 30 april 2011

Lördag med Bauhaus!

Var några dagar sedan jag gjorde ett inlägg, lovar bättring! Men kan uppdatera lite i punktform, kanske?!

Onsdags: träff med mammalediga arbetskamrater, mys, god brunch & söta barn ;0) På kvällen blev det ingen Viktväktarna så nu kör jag hårt till onsdagens vägning!
Torsdags: På köpcentrum för lite shopping & god lunch med sambon.
Fredags: I stan med världens bästa svärmor! Vi strosade lite i affärer, Nellie fick ett par fina röda Kavat-skor (märke som varmt rekommenderas till barn som precis lär sig gå & uppåt!). Själv köpte jag solglasögon, lite smink, leggings (omöjligt att hitta hudfärgade?), en armbandsklocka korallfärgad & 2 linnen bl a. Vi åt lunch på Espresso House uteservering & tog sedan en glass på Gustav Adolfs torg. Behöver jag tillägga att vara mammaledig i detta vädret är mumma?! ;0)

Och så har jag fått svar från Vårdcentralen & det visade sig att jag haft vattenkoppor som barn, tjoho! Så nu behöver jag inte vara rädd för att få det, skönt ;0)

Idag ska vi på Bauhaus & handla lite virke till ett räcke samt kolla grindar till staketet, börjar bli lite akut med Nellie i trädgården ;0) Ikväll ska vi äta god middag med grannarna, mumsigt! Så m a o livet rullar på & vi med det! Jag har insett att jag börjar jobba om ca 14 veckor så jag ska verkligen passa på att njuta, göra mycket utflykter mm. För snart sitter man inne på kontoret igen ;0)

Dagens bilder blir ett kort & lite trädgårdsinspiration:


I romantiskt rosa! Men jag hade lite svårt med stämpeln,
det är ju egentligen en bröllopsstämpel men ingen man ger
till ett brudpar då inte brudgummen är med?!


Så det fick bli lite moderskärlek istället ;0)


Med många romantiska detaljer.

Och så letar vi ju grindar, kanske något i denna stilen?

Försökte även hitta en inspirationsbild som visar hur vi tänkt kombinera
singel & sten men det var svårfunnet... Så om ni tänker bort gräset, lägger
till singel istället samt att plattorna ska vara ovala, så kanske... ?! ;0)
Nu blir det frukost, påklädning & avfärd! Ha en härlig Valborg, kram!

Inga kommentarer: