tisdag 5 april 2011

TACK!

Tack för alla söta kommentarer om mitt lapptäcke, jag myser av lycka! För det har varit mycket jobb & jag har muttrat mer än en gång, i synnerhet när jag skulle sy i de 63 knapparna, hi hi. Dessutom hade jag så många lappar över att jag i ivern sydde ett dubbelöverkast till sängen som nu ska quiltas, det blir nog klart innan vintern åtminstone, hi hi. Men jag blev nöjd med färgkombinationen så det värmer mycket att även ni tyckte om det! Men jag tar inte emot beställningar ;0)

Projekt "Nellie blir frisk" är nedlagd & ersatt av en ny förkylning med hosta..! Enligt BVC har barn ca 25 virusinfektioner per år, de flesta under vintern. Jag tror att Nellie åtminstone är halvvägs ;0)

Idag har jag haft mammaträff med en tjej från orten som har en son i samma ålder som Nellie. Båda barnen sov två timmar & vi hann snacka mycket, härligt med djupa diskussioner där man får gnugga de slumrande geniknölarna ;0) Vi pratade också om att mammaledigheten snart är slut, ca 4 månader kvar, det är lite ångest. Hur ska Nellie trivas på dagis som bli så blyg när det är många människor? Och hur kommer jag klara av att vara utan henne så många timmar? Usch, ångest... Jag & sambon har pratat om att en av oss ska gå ner i tid, vi får se vem det blir... Och hur vi lägger upp det, men att arbeta en-två timmar mindre per dag hade nog varit bästa lösningen, både för Nellie & hennes hönsiga mamma ;0)

Imorgon ska jag träffa några tjejer från jobb, ska bli mysigt, snacka lite & äta gott! På kvällen är det dags fr Viktväktarna, undrar hur det blir? Ingen aning själv faktiskt! Har hållit mina points men ätit onyttigt men gott två kvällar, får se vad det innebär för vågen ;0)

Ett litet kort smyger jag in, enkelt & i lika glada färger som lapptäcket (nästan...)!








Nu ska jag "rädda" 2 lite mjök med kort datum & göra pannkakor, som ska avnjutas imorgon kväll, mums! Ha en superkväll, kram!

2 kommentarer:

Sarah sa...

Du har en sån fin blogg, och gör så fina saker...därför finns det något till dig på min blogg;)
Kram Sarah

Petra/Paradise sa...

VIlket bedårande kort du gjort!
jag blev verkligen kär i det!!
Det sprudlade verkligen KÄÄÄÄÄRLEK om det!!! :D

Tråkigt med Nellie envisa förkylningar...då kan jag redan nu önska lycka till när hon väl börjat på dagis ;)
Det brukar (oftast) vara hopplöst i början.
Ena förkylningen avbyter den andra..
Hoppas hon frisknar till snart.

MÅ gott och trevlig helg!
KRAM Petra