onsdag 18 maj 2011

Dags för ett kort!

Nyss hemkommen från mammaträff med söta arbetskamraterna, vi har verkligen supertrevligt ;0) Lite skvaller, mycket god brunch-mat & barnsnack! Just nu är vi fem mammalediga, så kan det gå med ett företag med många tjejer i 30-årslådern, hi hi.

Medan Nellie sover sin middag tänkte jag försöka hinna med ett inlägg! Så, vad har hänt i veckan?! (Annica senildement försöker minnas ända tillbaka till måndag!) Igår hände inte mycket, regnet öste ner, så vi stannade inne förutom en snabb tur bort på köpcentret i närheten. Idag har jag däremot först varit på lungröntgen (Nellie var hos sin farmor på jobb) innan mammträffen & ikväll blir det Viktväktarna. Kanske en chans att gå i mål, 7 hg dit? Hm, osäker på det, men vi får se!

Igår kväll åkte Nellie & hennes pappa & såg på fotboll så lilla jag fick 2 1/2 timme för mig själv! Jag rusade upp till mitt arbetsrum & gjorde en ask, sydde ett babylapptäcke & shoppingkassar (pyssla = avkoppling?!). Varenda gång jag är på ICA blir jag arg på mig själv att jag inte har kassar i tyg & därmed sparar på miljön. Men nu ska det bli andra bullar ;0)

Nedan kommer dagens kort, ihopknåpad i helgen:


Lite ovanliga färger för mig, men behövde en utmaning.
Så lite citrongult & blått fick det bli ;0)


Magnolia-stämpel (så klart!)

Blommor...

Lite fin text, stämpel från Kortmakaren.

Och en liten Magnolia-fjäril! Har förresten beställt de nya Magnolia-stämplarna
hos Ljuva änglar, mycket trädgårdstema, jättesöta! Men lilla jag
beställde bara 4 st, *klappar sig på axeln*, blir lagom inför sommaren ;0)
Känner för tillfället att jag vill lägga pengarna på kläder mer än stämplar, att jag inte utvecklas i mitt kortmakeri för tillfället & att jag hinner mindre till hösten, därför blir det mer sparsamt med nya inköp. Men med tanke på mitt "förråd" så ska nog inte bloggen bli lidande ;0) Förresten, någon som har tips på bra "altered"-bloggar eller bloggar med mycket kort-vikningar/boxar mm? Vill testa lite nytt ;0)

1 kommentar:

Therese Larsson sa...

Hejsan!
Jag har fått en dopinbjudan och tyckte att det var roligt att göra "dopskor", om du inte testat det så var det jättekul. Kram Therese Larsson