söndag 8 maj 2011

Sommar, sol & snor..?!

Denna helgen, i motsats till förra, har vi tagit det lugnt & inte gjort en massa ärenden. Igår var vi ute i trädgården, njöt av det underbara vädret & lekte mycket med Nellie. På eftermiddagen blev det en snabb tur till återvinningen med kläder, glas, plast, metall, papper & kartong, dagens enda måste. Jag vill verkligen dra mitt strå till stacken men ibland skulle man behöva ett separat rum för alla kärl, kassar osv i återvinningens namn... Men nu är det i alla fall tömt för ett tag framöver! Skönt ;0)

På kvällen åt vi middag hos sambons föräldrar, alltid lika mysigt! Extra roligt att se är att Nellie numera själv hittar till lekplatsen bredvid deras hus! Hon springer direkt till sina älskade gungor ;0)

Idag ska vi på kalas en kort stund. Nellie är kanonförkyld & det går rätt många pappersnäsdukar just nu... Men värst är hennes hosta på natten... Jag var uppe imorse kl.05 & gav hostmedicin & vatten men det hjälpte inte mycket & idag gick vi upp 06.45 istället för vanliga 07.30. Så det får nog bli en liten powernap för mig i eftermiddag ;0)

Ett litet kort blir det allt idag! Det nästsista i min lilla samling, så jag hoppas inspirationen infinner sig snart, känner ett svagt sug i ena tummen, hi hi.


En stämpelfavorit i repris ;0)

Även en del av papperna är favoriter i repris! "På konfirmationsdagen"
är egen design.

Målad med akvarell, as always!

Rosor & annat smått & gott...

Samt en liten ängel ;0)
Nu ska jag ut på Tradera & vinna ett par skor som jag suktat efter länge, hörs snart igen, kram!!!

Inga kommentarer: