onsdag 11 maj 2011

Viktväktarnytt & sommarplanering ;0)

Idag hade jag gått ner 1,1 kg, känns verkligen super efter min lilla påsksvacka! Nu har jag 2,4 kg kvar till 20 kg:s nedgång! En del av mig funderar på att gå ner ett extra kilo bara för att få en sista stjärna, konstigt att man går på såna enkla knep, men det funkar! Vi får se var jag landar i slutvikt men slutfasen närmar sig & en ny garderob är påbörjad. Jag tar det sakta men ska erkänna att det är mycket pengar när man behöver ALLT, t om skorna från förra sommaren är för stora... Men det är ett angenämt problem ;0) Det senaste inköpet är (äntligen!) mina röda Hasbeens från samarbetet med H&M, så himla glad att jag fick fatt i ett par på Tradera, nu hoppas jag bara att de är så sköna som det sägs! Så här fina är de:


Riktiga retroskor, snygga ihop med blåa jeans & vit blus ;0)

Eller kanske en Bondelid-klänning i vitt/blått?

Igår kväll träffade jag först min kusin på lite shopping/fika & sedan några arbetskamrater på middag i Malmö. Så mysigt & kul att snacka om allt som händer i våra liv & på jobb, även om det ibland känns skrämmande när jag inser att min tjänst ser mycket annorlunda ut jämfört när jag gick på mammaledighet. Men det ska nog sluta bra, hoppas jag. Nästa fredag ska jag träffa min nya chef & prata lite, ska bli skönt att bli uppdaterad ;0)

Och idag träffade jag några mammaleidga väninnor, vi åt god lunch, gick till lekplatsen & sen bar det av hemåt för Nellies middagsvila. Imorgon blir det en annan mammadejt & på fredag kommer min lillasyster på besök, fullsmockad vecka med andra ord ;0) Nästa vecka får jag nog varva ner lite, ha ha. Men vädret ger en massa extra energi, härligt är det!

Nu ska jag gå & bädda ner mig med en ny bok, jag har verkligen sträckläst många böcker på sistone! Det har liksom ersatt kortmakeriet & jag njuter, det var längesen jag läste så mycket! Jag som var världens bokmal hela skoltiden, nu har den sidan tittat fram igen ;0) Bådar gott inför sommaren?!

1 kommentar:

madde_misiu sa...

Heja heja,jag hade samma viktnedgång igår.
Nu e det snart 14 kg jag gått ner.
Kommer stanna på 65 kg om jag pallar och nu e det på 74,6