måndag 23 maj 2011

De ofrivilligt barnlösas dag 28 maj!

Har varit inne på en kär väns blogg om barnlöshet & läst en massa länkar därifrån. Usch, det är tufft att läsa om alla par som kämpar med IVF, utredningar, mediciner & många minus. Vi har nog inte riktigt förstått hur lyckligt lottade vi är som lyckades på första försöket, känns som ett hån när man läser om folk som kämpat i 5 år, 9 år, 7 IVF:er, osv... I alla fall, på Facebook finns ett evenemang "De ofrivilligt barnlösas dag" den 28 maj (dagen innan Mors dag). Gå in & gör er röst hörd, det har jag gjort! Läste även om en "Öppet hus-föreläsning" på RMC (reproduktionsmedicinskt center i Malmö) där de ska föreläsa om riskerna med att vänta för länge innan man försöker skaffa barn. Jag är lite sugen faktiskt. Den 31 maj kl.17-18.30 tror jag att det var i alla fall, om någon vill gå? Mer info finns här!

Tillbaka till den ytliga världen! Idag har jag rensat ogräs, burit byasten, dammsugit, postat brev, handlat & småstädat inomhus, en riktigt effektiv dag m a o. Vi hann även med att formsåga våra grindar (med hjälp av en rockring, jag är ett geni, ha ha) & nu ska jag lägga mig, natti natti ;0)

Inga kommentarer: