måndag 16 maj 2011

Tradera-tokig!

Idag kom mina fina röda Hasbeens med posten & de satt som en smäck, Annica glad loppa ;0) Blir nog till att buda på ett par vita också! Tacka gud för Tradera, så mycket fint jag hittat! En klänning, en kjol & en blus har det blivit hittills, sådant som jag letat efter i affärer men ej hittat. Tradera har då allt! Lite knepigt med passformen men än så länge har det varit super. Miljövänligt, bra för plånboken, hittar unika saker & snabba leveranser, Tradera rockar ;0)

Och apropå rockar har jag varit på vårdcentralen idag, man är stammis där nu för tiden... Är det inte lillan så är det jag. De sista dagarna har jag känt tryck över bröstet, haft tungt med andningen & att jag blir trött lätt. Därför befarade jag att lunginflammationen var tillbaka. Efter en timmes väntan på doktorn, fick jag besked att jag hade bra sänka, lungorna lät bra & genom EKG konstaterades det att jag inte hade lungpropp eller hjärtinfarkt (!). Ibland känner jag mig som en hypokondriker med mina luftrör, det är så mycket lättare att bedömas om man har ett sår på armen eller utslag. Men "tryck över bröstet", hur diffust är inte det? Har i alla fall fått tid till lungröntgen i veckan. Jag frågade vad de kollade då & läkaren svarade att genom röntgen kunde de se spår från inte mindre än 120 olika sjukdomar! Ok, jag ger mig... En del av mig hoppas att det är virus i luftrören & att jag får stå ut med att må så här under vinterhalvåret, en del av mig hoppas att de hittar en liten filursjukdom som går att bota så lätt! Mest rädd är jag för cancer, det är en obehaglig sjukdom... Har aldrig känt dödsångest innan men sen jag fick Nellie tänker jag ofta på vad skör & sårbar man är... Och hur mycket man skulle missa av hennes liv om man gick bort... Hm, jag kanske borde uppsöka psykolog också... Eller så känner man kanske så här när man fått barn?!

2 kommentarer:

Annacarin sa...

Åh, vad söt hon är! Vad vore livet utan barnen?
Att man är sårbarbar det får nog alla föräldrar känna på. Jag tänkte inte heller på det innan... jag skulle ju hoppa fallskärm och en massa annat som jag inte ens skulle tänka två gånger på idag!!
Och att bli sjuk och dö eller olycka med bil, det skulle i alla fall inte hända mig eller? Men nu så går tankarna åt sådana håll då och då och jag tänker precis som du.
Hur mycket kommer jag att missa Av mina barns uppväxt?
Jag vill ju bli mormor om så där hundra år...
Vem ska ta hand om dem ifall jag...
Farliga tankar, min man säger att jag inte ska gå och vara orolig. Händer inget har jag oroat mig i onödan!!
Ha ha ha, kan man få stämpelkort hos psykologen? *ler*
Hoppas att det ordnar sig för dig, ha det gott!
Annacarin

Jill sa...

Hei du søte Annica
Neida, du trenger nok ikke psykolog, det er nok ganske normalt å føle slik! Jeg tenkte ikke så mye på døden og sykdom og elendighet etter vårt første barn, men etter det andre kunne det du skriver like gjerne vært skrevet av meg!
Det er nok helt sikkert ufarlig og mest sannsynlig bare en lang-dryg virusinfeksjon du har på toppen av astma og greier, så du får vel bare ta tiden til hjelp, legge føttene (med nye Hasbeens) på bordet og slappe av og vente på at kreftene skal komme tilbake :)
Kos deg med prinsessen, hun er jo bare bedårende søt :)
Masse klemmer fra Jill