fredag 6 maj 2011

Tänder & tusen järn i elden!

Denna vecka har bara rullat iväg sanslöst snabbt! Vår tid har mest spenderats i sällskap med mammor & barn, det har varit lunchdejter här tisd, onsd & torsd! Jättetrevliga dagar om än intensiva när man ska försöka fixa mat, städa undan & samtidigt roa en otålig Nellie, vem sa något om mutor?! Gurka, vindruvor, kex, majskrokar, de ger en kvart extra här & var ;0) Så idag ska jag "vila upp mig" ha ha.

Viktväktarna i onsdags gick inte alls bra, jag hade gått upp efter påsk, Valborg & diverse synder så nu är det nya tag så jag kommer i mål! I början på Juni ska det vara gjort! Blir perfekt att ha gått jämviktsdelen innan semestern så jag har lite mer points under sommaren men alla verktyg för att äta lagom ;0)

Visar idag en bild på vår lilla sötnos, som mycket riktigt gissat av Madde, har tänder på gång, inte mindre än 3 st! Trots det sover hon bra på natten men är gnällig & mammig på dagen... Vilket gör att jag blir otålig & lite stressad när man inte ens kan sminka sig utan gråt... Men det går snart över, tröstar jag mig med?! Men vissa dagar är bättre än andra, om man säger så ;0) Det märks även att Nellie har behov av större stimulans så jag tror nog dagis kan vara bra för både henne & mig, hi hi. Men, i alla fall, nedan kommer bild på favoritleksaken (om man inte räknar stenar & pappersinsamlingen!), nämligen nya gräsklipparen!


Favorit för 89 kr ;0)
I övrigt tittar kortmakarhörnan ledset på mig, men jag är inte riktigt sugen, noll inspiration, noll fantasi... Just nu går bra böcker & symaskinen före, bl a har jag sytt lite nya napphållare. Och så har jag köpt dessa böcker:



Mycket mums & inspiration, ibland skulle man behöva två hus, ha ha. Nu ska jag & lill-loppan ner & handla mat, i eftermiddag ska vi "leka med" grannen & hennes dotter, perfekt att bara lyfta oss över staketet ;0) Ha en härlig & solig fredag ;0)

Inga kommentarer: