fredag 13 maj 2011

Fredag hela veckan ;0)

Ja, det hade varit skönt, hi hi. Men man får njuta lite extra när den väl är här med en orörd helg framför sig! Denna helg kommer gå i trädgårdens tecken, om vädret tillåter. Igår fick jag ett ryck & började klippa ner en massa grenar i ena hörnan av vår trädgård. Om ni tänker er en stor hörnrabatt med ett träd längst fram (!) & 4 längst bak, aldrig någonsin beskärda. Ganska glesa & gängliga med andra ord. Mellan träden (Forsythia, Fjärilsbuske & Fläder) finns pioner, höstanemoner, Akleja, tulpaner, Allium, björnbär, okända buskar & massvis med maskrosor..! En salig röra, helt omöjligt att få ordning på... Så min lösning är att säga hejdå till träden & istället fortsätta med Spirea-buskarna längst bak, vilket vi har på resten av den delen mot grannen. Hela rabatten ska grävas upp & de blommor vi ska rädda blir planterade i en smal rabatt längs staketet in mot andra grannen. Pioner längst bak & Akleja, vita blommor & tulpaner framför. Höstanemonerna får tyvärr tacka för sig, precis som de taggiga björnbären & alla maskrosor! Resten av ytan blir gräsmatta med ev en shabby chic-möbel ;0) Som ni förstår är det ett ganska digert arbete jag har framför mig, inte minst att gräva upp träden... Men vi får låna grannen & hans motorsåg en stund i helgen så det är alltid en början! Ska försöka ta lite bilder så ni får se röran.

Fram tills dess får ni se lite mindre röra, nämligen ett nygjort kort! Fick en liten släng av inspiration & fick ihop följande:


I klassiska Annica/sommarfärger. Äldre stämplar från Magnolia...

...färglagd med akvareller...

...lite blommor...

...och detaljer!
Som vanligt borde jag lagt mig för en stund sen men Big Brother håller mig uppe ;0) Och imorgon är det ju Eurovision, får se hur länge man orkar med. Man ser ju ganska snabbt vilken riktning det går, om Eric Saade har någon chans! Ha nu en supermysig helg, kram!

1 kommentar:

Louise sa...

Vilket vackert kort Annica!
Underbara stämplar och fantastiska papper :)
Färgläggningen är perfekt och dekosen utomordentligt vackra :)

Kram och trevlig helg!