onsdag 1 september 2010

Då har man lämnat...

...väninnan på flygplatsen, efter tre mysiga dagar, tack gumman! Som sista utflykt blev det en tur till Ikea & som vanligt önskar man att man hade ett stort trähus med massa plats & en oräknelig hög med pengar, hi hi. Men min inköpslista blev avbockad & nu ska hemmet barnsäkras & tavlor ramas in. Till de stora planscherna blev det ramar i mörkbrunt som heter Virserum, designade av Carina Bengs, tack Ikea för att hon får designa så mycket, Hemnes & Liatorp bl a, mina favvis-serier! Tänkte inhandla en Hemnes byrå i vitt till ovanvåningen för att få det mer komplett, kanske hittar en på Ikeas stora loppis på lördag? Ikea-family-medlemmar kommer sälja loppis-saker/Ikea-möbler på parkeringen, dit ska jag ;0) Tyvärr är sambon iväg & kan inte följa med men jag brukar ju inte ha problem att shoppa ändå, hi hi.

Imorgon är en tom sida i almanackan & jag ska bara ta det lugnt, blir en långpromenad om vädret tillåter & lite arbete med Nellies rutiner. Av någon anledning har hennes sovande på dagarna radikalt minskat, kan det vara 8-månaderstrots?! ;0) Eller så kanske det ska gå på det hållet, sova längre på natten & mindre på dagen? Hm, dessa eviga gissningar om varför alla rutiner ändrar sig stup i kvarten, är det tänder, åldern, separationsångest, ont i magen mm. Och kvar står vi vilsna föräldrar & ser ut som frågetecken, ha ha.

Idag bjuder jag på lite fägring i form av ett kort, det sista sommarkortet, för nu är det höst och jag är trött på klara färger & vill frossa i olivgrönt, brunt, orange & plommonlila! Och halloween-färgerna så klart ;0)

Sötaste filuren i Magnolias sommarkit!

Buttig liten kille hängandes i ett ankare ;0)

Blommorna har fått band runt om (& lite för mycket lim...)

Lite stjärnor, bast, swirls & glitter, så är det klart!

Nu ska jag in på min sida hos Viktväktarna, hade endast gått ner 2 hg idag, antingen är jag en varannan-gång-viktväktare eller så är det en svullen "tant lingon" mage som ställer till det :0( Har nu 1 (!) hg kvar till guldstjärna, den tänkte jag ta nästa gång, den som väntar på något gott, eller hur? Ha nu en mysig kväll, kramelikram!

1 kommentar:

Erica sa...

Ljuvligt fint kort du fått till! Du gör sådanna här kort som man kan och vill sitta hur länge som helst och titta på, många fina detaljer!

Ja det är inte alltid lätt att veta vad de små vill när de är på det humöret.. tro mig, jag har 3 stycken men det är inte alltid så självklart med vår lille kille. Tur att han är go och glad för det mesta!

Lät trevligt med IKEA-loppis, där skulle jag också trivas..

Ha en fin vecka! Kram, Erica