måndag 6 september 2010

Så här på kvällen...

blir det ett kort men naggande gott inlägg ;0) Först vill jag tipsa om mumsiga kokböcker, skrivna av två systrar! Ska finnas fler men dessa är precis så höst- & julmysiga som jag älskar ;0)

Mumma både för ögat & gommen ;0)

Och så har jag fått en award från söta Petraso!

Den går ut på följande:

-Kopiera awardbilden för att visa att man fått den.
-Tacka & länka till den man fått den av (Petrasos sida finns till höger)
-Nominera sju andra bloggare du vill ge den till.
-Berätta sju intressanta saker om dig själv (& här kommer det!)

1. Jag är stjärntecknet fisk & infriar alla egenskaper från detta tecken ;0)
2. Jag är fortfarande mörkrädd & ser aldrig skräckfilm själv...
3. Jag är en fena på huvudräkning!
4. Jag har haft många olika yrken eller vad sägs om restaurangbiträde på snabbmatskedja, butiksbiträde i klädbutik, nagelbyggare, privatchaufför,
skadereglerare på försäkringsbolag & produktuvecklare/designer?!
5. Jag älskar julen & har typ 10 flyttkartonger med dekorationer ;0)
6. Jag älskar att sträckläsa en riktigt bra bok & var en riktig bokmal när jag var liten ;0)
7. Jag gillar inte kolsyra & dricker därför inte läsk!

Försökte komma på lite saker som en del av er inte visste innan, tror kanske att jag lyckades?!

Awarden skickar jag vidare till:

Scrapkatten - för ett finstämt & ljuvligt formspråk!
ParadisePetra - för fina alster & en härlig optimism!
Ninas krumelurer - för en färggladhet utöver det vanliga!
I Rimnas skafferi - för stor kreativitet & bredd!
My paper art by Ingvild - för helt underbara scrapalster!
Lillemors Magnolior - för fantastiska kort!
Petraso - för en aldrig sinande kreativitet med roliga material!

Hm, nu ska jag "hålla" kväll & hjälpa sambon med Nellie (som inte vill sova). Förutom detta lilla lilla dilemma har jag & Nellie haft en tokmysig dag med en 2 timmar lång promenad i det härliga vädret, älskar dagar som denna! Dessutom sov hon 2 timmar i förmiddags så jag hann läsa lite extra ;0) En dag som denna, ja då skulle jag kunna vara mammaledig läänge läänge ;0)

1 kommentar:

Petraso sa...

Du är la gullig!! kramis på dig hjärtat!