onsdag 15 september 2010

Satt precis & funderade på...

... vilka vändningar livet tar & att man ibland får stanna upp & njuta. Tänk bara, för

3 år sen höll vi på att försöka skaffa barn...
2 år sen var vi mitt uppe i den sega låånga utredningen på 8 månader & jag var så ledsen...
1 år sen var jag gravid med en söt bula på magen...
och idag sitter jag här, mammaledig med en underbar liten dotter!

Tänk om man, mitt i det förtvivlade, uppgivna babykämpandet, hade vetat vad som skulle hända, så mycket lidande man sluppit. Men å andra sidan hade man ju inte varit så tacksam som man är idag, eller utvecklats som människa. Man säger ju att "de motgångar som inte stjälper dig gör dig stark" & så här i efterhand förstår man ju ändå vad de menar. Men det betyder inte att jag skulle vilja göra om resan eller "unna" någon annan den. Om man funderar framåt undrar jag så klart om vi kommer kunna få syskon till Nellie, men just nu orkar jag inte vända det bladet. Jag njuter av varje dag med Nellie & hoppas på det bästa helt enkelt. Och även om jag vet att det kämpandet också kommer vara svårt så är man ju inte barnlös längre & jag är så tacksam för det :0) Så dagens budskap får väl vara att inte alltid blicka framåt utan att faktiskt njuta av det man har NU. För imorgon kommer denna dagen vara historia.

Så idag ska jag njuta av att gå i stan (Malmö) med mammagruppen, av att hösten, med alla nya kläder, färger & friska dofter är här. Samt att Nellie sovit jättebra inatt. Vi har börjat ana tänderna på "ovanvåningen" så det är lite gnälligare & mer svårsovet för tillfället, men väldigt små symptom ändå när man hör många andra berätta hur det var. Och inget som inte lite alvedon & mys fixar!

Nu när jag ändå gör ett litet djupt inlägg passar väl detta kort bra? Såg hur många olika svampar jag hade i stämpelväg så det blev ett potpurri. Papper Magnolia, October Afternoon, stickers från Panduro Hobby.

Magnolia färglagd i fint rött.

Mmm, gillar foambokstäverna en massa ;0)

Och alla svamparna har fått 3D-lack.

Nu ska jag färglägga lite nya höststämplar från Magnolia & sen börjar förberedelserna för stan så fort lillsmurfen vaknar! Ciao så länge ;0)

Inga kommentarer: