söndag 12 september 2010

Härliga höstsöndag!

Idag är det en riktigt myssöndag! En lugn morgon med lite pyssel, småstädande & ljummet utomhus med lite sol. En dag att varva ner på, helt enkelt. Men lite småsaker ska också fixas, vi ska bl a till Ikea & titta på badrumsinredning & grindar till trappen samt Babyland & handla några småsaker. Vi funderade även på en lång promenad i Bokskogen, får se vad tiden räcker till!

Fredagen tillbringades i stan ihop med lillebror & en tjejkompis till honom. Blev en mysig dag med lite shopping till Nellie & present till sambons mamma som fyllde år igår! Vi tillbringade därför lördagskvällen med dem & åt gott & hade trevligt (som alltid). När vi kom hem vid 23 & skulle lägga oss hände det en liten söt sak. Nellie låg bredvid mig i vår säng & öppnade ögonen & tittade sig omkring, log STORT & nöjt, sen somnade hon om. Precis som hon tänkte "nu är vi hemma & jag ska sova hos mamma & pappa, perfekt" hi hi.

Igår tog även sambon Nellie med på matinhandling så att jag kunde pyssla lite! Så igår invigdes Cuttlebugen. men får nog läsa på lite på internet när det gäller andra märken på dies bl a Magnolias, inte säker på att jag gjorde helt rätt?! Blev visserligen utstansat men också märken i ena plattan, hm får undersökas. Just nu har jag tokhärjat bland julmotiven & börjat göra julkort varvat med höst & halloween. Ska börjas i tid, hi hi.

En Hängel-stämpel på papper av Magnolia, journaling MME & glitterstickles i kanten.

Närbild på målade Hängeln, spindeln är från Panduro & designad av ingen mindre än mig ;0)

Filtswirls med glitter

Fladdermössen är från samma serie som spindeln!

Och så en Magnolia-stämpel på MME-papper!

Så söt med spindeln ;0)

Små blommor på svart nät, någon som vet var jag hittar mer sådant?

Blommorna är chalkade med lila stämpeldyna & glitter.

Happy Halloween-stämpel & lilla dödsskallen från Magnolia.

Nu ska jag hoppa ur morgonrocken & göra mig redo för Ikea, ha en mysig & lugn söndag ;0)

Inga kommentarer: