lördag 14 november 2009

7 v kvar idag ;0)

Ja, nu börjar nedräkningen! Idag är det 7 veckor kvar till beräknat förlossningsdatum & jag kan inte tänka mig en bättre tid att räkna ner, med jul & allt! Sambon tror dessutom att hon kommer tidigare, vi får väl se, jag känner mest att hon kommer när hon är redo & att jag hoppas slippa gå ett par veckor över tiden. Börjar bli mer & mer otymplig & igår hade jag lite av en gnällkväll, ni vet, när man börjar gråta för att man tappar en gaffel i golvet ungefär ;0) Söta sambon rådde bot genom matlagning & fotmassage. Jag har inte så mycket krämpor för tillfället men blir trött & får ont i hälarna om jag står & går för mycket, kroppen protesterar väl mot extrakilona..?!

Idag har vi en tom kalender, sambon ska avsluta golvslipningen & hoppas kunna lacka golvet nästa vecka! Sen ska bara väggarna målas & lister på plats, hoppas kunna börja inreda strax efter advent så kan man göra julfint på ovanvåningen samtidigt, inte så kul nu när två rums möbler är staplade i ett rum...

Och jag, vad ska jag då göra idag? Kort kanske?! Hämtade igår förbeställda Magnolia-motiv hos Stämpelgården & stämplade som en vettvilling till Idol igår kväll, så idag ska det målas & kreeras! Under tiden bjudes det idag på ännu en ny Magnolia, riktigt frostigt kort & vad passar väl bättre ihop än att elda i kaminen, vilket jag ska göra nu ;0) (förresten, jag har ju inte nämnt ett pip om Hänglars julstämplar, faktiskt av den enkla anledningen att jag tyckte de var sådär, inte alls så bra som Magnolia, så nu vet ni varför!)

Gosiga Tilda på papper från Panduro, granar & bänk är fjolårets kollektion ;0)

Granarna är prydda med glitter


Och den embossade silvertexten är från ett ark Kortmakaren har, helt underbara texter!

Känner att jag måste skriva av mig lite & konstaterar därför följande:

- Idol: tack gode gud att den klämda katten Eddie äntligen fick hänga in skorna/hatten/rocken, kan inte för mitt liv fatta att han fick stanna längre än Rabih?! Nästa gång åker nog tyvärr Reza, om hon inte gör något helt fantastiskt! Vinner det hela tror jag Erik eller Calle gör!

- Ullared: denna underbara TV-serie, men jag vill läga in två veton, 1. Alla skåningar är inte lika muppiga som Kjell med familj & för övrigt, hur kan man lägga 50 000 kr på 2 v? Det är ju en Karibien-resa! Nä, Kjell, upp till motstånd! 2. Det finns visst killar som gillar Ullared, min sambo är en av dem, utrotningshotade månne?!

- Alla människor är inte lika imbecilla som Vellinge kommun när det kommer till hjälp & boende till flyktingbarn! Jag tycker det är absurt att en kommun som har så många förmögna & utbildade människor kan ha en så omogen & inskränkt inställning! Men det är väl helt enkelt så att ju längre från botten man tror att man är desto säkrare tror man att man sitter & då upphör solidaritet, empati & förståelse. Det ironiska är väl att det ofta är "toppfolk" som har problem, med alkohol, med skattelagar, med jämställdhet, med tid till sina egna barn osv. Så då är det himla skönt att vara en "medel-Svensson" som fortfarande kan känna medlidande & ha förståelse ;0) Jag säger som Brack Obama "Yes we can"!

Och med de orden går den här engagerade människan & äter frukost ;0) Ha det gottigast!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Oj, oj vad du skriver :)
Ja det är väl lika bra att instämma skåningar ser inte för smarta ut för tillfället. :/
Kram

Dixiebelle sa...

Trots knasigheterna är jag inte avskräckt av skåne ;-) Men det är skönt att det finns förnuftiga skåningar som du iallfall!
Kram A