torsdag 26 november 2009

Nedräkningar i plural ;0)

Ja, det är knappt jag vet var jag ska börja? Massa nedräkningar!

Först har vi ju min blogcandy (fortsätt gärna lägga kommentarer i förrförra inlägget), nu är det bara tre dagar kvar, skynda skynda!

Sen är det nedräkningen till advent, mysigt. Och när väl den dagen lider mot sitt slut kommer jag ladda inför adventskalendern på min blogg som i år ska hjälpa er (& mig) med nedräkning till julafton! Jag tänkte inspirera med julkort, pyssel, heminredning & lite kuriosa, det blir dagliga inlägg & jag tror ni kommer tycka det är lika kul som jag ;0)

Men, som de flesta vet, räknar jag framför allt ner till pyrets ankomst, är beräknad till 2 jan & på lördag är det bara 5 veckor kvar! Jag försöker njuta så mycket som möjligt & har börjat med lite förberedelser; packa väskan, tvätta babykläder o s v, mycket som ska hinnas med! Tyvärr har det ju varit lite paus med allt nu när sambon var dålig men han är nu utskriven & utslagen är nästan helt borta, jätteskönt! Jag har varit orolig & alla känslor blir ju lite värre nu för tiden så nu njuter jag..!

Den sista nedräkningen är när jag slutar jobba, vilket är den 11:e december. Det är både glädje & vemod, man kommer sakna många saker, arbetskamraterna i synnerhet men jag har ju något "litet" att se fram emot ;0) Och så hinner jag julmysa lite mer!

Nu är jag i v.35 & allt är tyngre, magen putar ut rätt bra nu! I mina böcker nämns tunga bröst, sammandragningar & graviditetsklåda, men jag har det rätt lugnt på alla de fronterna! Däremot stämmer det att man inte får några hårda sparkar längre, mer småbuffande. Och jag andas som en flodhäst efter ett maraton, hi hi. Och det är ju inte så konstigt, pyret måste väga snart 3 kg & trycker på rätt bra nu. Igår beställde vi bilbarnstol & imorgon bär det av till barnmorskan, jag ska även shoppa lite saker på Apoteket i helgen, gäller att bocka av listan efterhand ;0)

Dagens inspiration är ett pepparkakskort, hoppas det smakar!

Pepparkaksparet är äldre hängelstämplar, receptet är från Inkido & polkagrisarna från Magnolia. De söta pepparkaksformarna är från Panduro & alla papper av äldre årgång ;0)

Recept i närbild.


De söta pepparkakorna har fått glanslack på sina knappar ;0)

Nu ska jag kvällsmysa en kvart innan det är bedtime, hej så länge!

Inga kommentarer: