måndag 16 november 2009

Måndag & mulet & mörkt...

Oj, vad jag lät uppmuntrande, hi hi. Men har sovit dåligt inatt, vi skyller på det tycker jag... Sambon har tydligen gjort detsamma så det blir kanske en gemensam powernap när han kommer hem?! Om han kan sova, vill säga, han ska nämligen vaccineras idag & svimmar när han ser sprutor så får kanske pyssla om honom lite extra när han kommer hem ;0) Det ironiska är väl att jag också är kallad idag d v s jag tillhör 70-talistgruppen & nu verkar jag inte ens tillhöra riskgruppen för min astma, så jag ska ringa dem & höra, tröttsamt... Har ju redan fått sprutan men om det blir en andra vill jag gärna ha den så snabbt som möjligt.

Nog om det! Idag går jag in i vecka 34, tada! Pyrets hud börjar bli mer & mer rosafärgad och slätas ut. Naglarna börjar växa ut mot fingertopparna & hon bökar runt för att öva upp sina muskler, det är rätt trångt (jotack!) & hon har ca 1 liter fostervatten att plaska runt i. Hon är ca 44 cm lång & väger ca 2500 g. Enligt boken ska jag få blå strimmor på magen & ev putar naveln ut, brösten är tunga & man bli snabbt trött i rygg, ben & fötter. De sista två stämmer bra in & det ska inhandlas ny bh på onsdag (utan byglar), den jag har sitter hårt åt under bysten, inte skönt! Mitt magmått ska ligga kring 33 cm, ska till barnmorskan imorgon bitti, så då får vi se! Ska även upp på den roliga vågen, som än så länge har varit snäll ;0)

På onsdag ska jag gå i stan & titta på julpynt, ska beta av Indiska, Åhléns, Desiy Boo, Charlotte trend & Fideli & konungen, får se om lillebror uppskattar de butikerna..! Och så vill jag ha någon ny klänning/kjol, är sagolikt trött på min garderob. Har många klänningar men nu är magen så stor att framstycket leker tittut & är det någon gång man vill dölja låren är det väl nu! Kanske blir det också någon enstaka julklapp, ska köpa dem tidigt i år, hade jag tänkt... (det tänker jag i o f sig varje år & ändå stresshandlar jag de sista på lille julafton, hi hi)

Och på torsdag vankas det föräldrakurs. Vi har fått en lista på vad man ska ha med sig till BB & under mammans packning står nättrosor, vad sjutton är det? Räcker det inte med hederliga mormorsmodellen i bomull, hm...

Korten idag är gjorda med 3D-motiv, dock utan 3D-effekt för det har jag inte tålamod till!

Första sötnosen ut, papper Webster´s, Magnolia & stämplar Inkido & Magnolia

Sötnosen i närbild ;0)

Nästa filur har papper från bl a Inkido, snurriga bradsen är Panduro.

Urgullig, eller hur?

Bradsen i närbild!

Nu ska jag anmäla oss till Nix, ska bli så himla skönt att slippa alla hurtfriska försäljare som ringer 5-6 ggr/dag ;0)

1 kommentar:

Erica sa...

Vad fina kort du gjort, härligt med allt rosa!!

Nättrosor är de där engångstrosorna man använder tillsammans med jättebindorna efter en förlossning, hihi. Brukar fås gratis på BB, i alla fall här, men kanske inte hos er då om ni måste köpa dem själv.

Ha det bra!

Kram, Erica