onsdag 18 november 2009

Julshoppingen i stan...

kom lite av sig idag... Vet inte om det berodde på blåst & regn eller på att jag är kräsen? I alla fall började jag på Charlotte trend (stor presentbutik), där jag för några år sen var storkonsument av Sias underbara sydda figurer & julgranspynt. Sedan dess har ju Sia bytt ägare, blivit franskt & nu är det betydligt färre figurer. Jag spanade runt men gick därifrån tomhänt, likadant blev det på Indiska. Efter att ha läst många inredningstidningar där allmoge-trenden är stor, väntade jag mig hemslöjdschock men det var bara små smakprov här & var. Åhléns hade gått snäppet längre & hade sitt julgranspynt & ljusstakar i källaren bland CD:s & barnkläder?! Och resterande, kuddar mm, låg på sina respektive hyllor...Usch, stort minus! De som brukar bygga upp julen så fint bland heminredningen, nu var det spridda skurar & ingen helhet eller mumsmums... (jag surar som ett bortskämt i-landsbarn, jag vet...).

Men jag fick åtminstone handlat lite, bl a 2 julklappar, en fruktkorg, & 2 toppar till mig själv på H&M & en liten praktisk sak, nämligen en påbyggnadsdel till hyskorna baktill på mina bh:s, så att de ska spänna lite mindre... Hade tänkt mig att köpa en amningsbh men min kära väninna på Lindex bara skrattade & sa "Kom tillbaka om 4 v när de växt till sig", så då gör jag väl det ;0)

Till helgen ska som sagt var julpyntet ner & i år blir det allmogestil med mycket grönt, rött & vitt! Årets adventsljusstaken blir nog en variant av Fyra årstiders fina, som ni ser nedan! Hur går det för er andra, någon som bestämt tema eller är alla Svensson-juliga?! Det måste väl finnas någon till julfanatiker i min läskrets? ;0)


Så enkelt stilren & så himla fin, I love mossa & patinerade krukor ;0)

1 kommentar:

anna sa...

Hej på dig!
Tänkte höra om du har tid att åka på lördag istället för söndag?
Skulle passa mig bättre nämligen!
Många kramar i novemberrusket//Annna