torsdag 1 oktober 2009

I tisdags

hade jag & mamma en mysig dag i stan! Men inget strosande, jag hade en diger lista att handla efter, body butter till magen, sköna underkläder, kjol, klänning & mammajeans stod bl a på listan! Vi började på Åhléns där jag hittade fina kökshanddukar, sen Vero Moda, där jag tänkte kolla om mamma-vinterjackan jag spanat in, kommit hem än... Tyvärr lyste den med sin frånvaro & ingen visste nånting så det blev inget napp... Och på H&M kunde jag glömma mammajeansen men jag köpte mig en snygg jeanskjol, glad! Vi betade av ytterligare butiker innan pyret krävde mat & fick god fika på Espresso House, hon måste ju bara vänjas vid Chai latte ;0) Till sist hade vi sparat det bästa, en shabby chic-butik; Deisy Boo på Davidshalls torg. Jag har inte varit där innan men hört mycket gott om den. Redan i skyltfönstret såg det lovande ut men oj, när man kom in, såå mycket fint & så stor butik! Jag blev smått lyrisk & det blev ännu bättre när de hade 50% på en hel del klädmärken! Jag köpte en söt klänning & scarves & så lite ljuslyktor (har ju inga innan!). Butiksägaren var dessutom en härligt frisk fläkt, vi stannade lite extra bara för att prata ;0) Nedan kommer lite bilder på mina inköp!

Kökshanddukar med broderi från Åhléns, Hem ljuva hem & söt blomma, det gillade jag!

Ljuslyktorna från Deisy Boo

Och så min ljuvliga scarf, med rosor & spets, visst är den fin? Den stora rosen har jag satt dit själv, passade perfekt!
Annars rullar veckorna på snabbt & imorgon är det fredag igen, härligt men obehagligt hur snabbt tiden går egentligen! Och så har vi fått kallelsen till föräldrakursen, ska bli jättekul men tiden är 4 vardagar mellan 13-15, strålande tid, för då jobbar väl ingen, eller?! Hm, knepigt...
Nu ska jag virka lite, ciao så länge!

1 kommentar:

Erica sa...

Vilka fynd du gjort, alltid roligt att shoppa..

Har du sett de nya julpapperen från Papirdesign; http://picasaweb.google.no/Papirdesign/Julekolleksjon2009#5382536125567530306
tänkte på dig då jag såg dem, vet att vi brukar ha ungefär lika smak vad gäller papper.. själv blev jag lite kär i vissa av dem..

Trevlig helg!

Kram, Erica