tisdag 20 oktober 2009

Liten tomte tittar ut ;0)

Ja, idag blir det julkort för hela slanten, en del av helgens kort! Pinsamt att säga det, men några av fjolårets stämplar hann jag aldrig använda, så nu kommer en del av dem! Bättre sent än aldrig, eller?!

Här är en frusen Magnolia ute i snön, hon påminner lite om mig, hi hi.
Papper & textcirkel Inkido.

Och ännu en Magnolia, granen har jag inte använt innan men den är liksom självskriven ihop med flickan ;0) Paketen tror jag är en äldre stämpel? Spets Prima & papper bl a Basic Grey. Cirkeln är en Inkido även här!

Närbild på cirkeln, glansig med 3D-lack.

2 år gammal jul-Magnolia på bl a Dreamstreet-, Maja design- & notpapper. I fönstret åker tomten förbi ;0)

Ännu en Inkido-cirkel, dekorerad med lite glitter.
Många av julflickorna målades för ett tag sen, men har legat i väntan på inspiration. Men när jag väl plockade fram lite tillbehör som paket, granar, snölyktor mm blev det mycket roligare, kanske lite av mitt inredningsintresse som kommer fram även här?! ;0)

I livet utanför kortstugan vankas det profylax-kurs i helgen, ska bli spännande. Då jag hade tänkt mig andning + lustgas är det skönt att ha lite teknik-övningar. Kursen är i Lund så ev blir det en brunch på ett mysigt café innan ;0) Nästa vecka drar även föräldrakursen igång & om 2 v är det ultraljud, känns som det går snabbt nu!

I måndags gick jag in i v.30 & nu är pyret ca 38 cm & väger ca 1400 g. Med mindre plats blir det mer buffande än sparkande & man känner tydligt när hon flyttar sig, lite alien-känsla. Pyrets hjärna har nu börjat vecka sig för att få plats i kraniet & huden täcks av laguno-hår. Själv är jag för tillfället superblödig & förvirrad, blandar ord hej vilt bland annat. Dessutom har jag börjat få mycket sammandragningar, ca 10 om dagen, ska höra med barnmorskan om det är normalt? Har nästan inte haft några alls innan så kroppen kanske försöker komma ikapp ;0)

Apropå ikapp så hade vi en vattenskada på jobb innan semestern & nu äntligen har de börjat lägga nytt golv. Därför har jag jobbat hemifrån idag, jätteskönt & min astma & mitt morgonillamående ger tummen upp! Och så kommer ingen & avbryter en, känner mig supereffektiv ;0)
Nu ska jag zappa på TV:n, ikväll blir det Desperate housewives (eller fotboll om sambon får bestämma...), ha en mysig kväll!

3 kommentarer:

Gurkiss Scrappande sa...

Jätte fina kort :)

Kram Gurkiss

Erica sa...

jättefina kort med mycket julkänsla!!

kram, erica

Anonym sa...

Hejsan!
Hoppas att allt är bra med er, redan vecka 30 - tiden går fort och snart har du din lilla prinsessa i famnen...

Här är allt upp och ner, orkar inget, hunden är som han är och bilen har blivit mosad av en grävling...

Jättefina julkort, jag har gjort noll kort och kommer säkert inte att göra några heller - hinner inte, orkar inte och har NOLL lust.

Kram

//Malin