måndag 26 oktober 2009

Ullared & babysaker!

Ja, vad ska man säga? Min sambo är inte som alla andra killar, han har nämligen varit på möte i Göteborg idag & på hemvägen kom han på att han ville in om Ullared för att handla babysaker! Så han fick lite tips av mig på vad vi behövde, ska bli spännande att se vad han köpt! Drömkille, eller hur? ;0)

Även igår inhandlades lite saker på Babyland, bl a badbalja med insats, blöjhink, spjälsängsskydd & påslakan, vi betar av vår lista så sakteliga! Men vi blev så exalterade att vi nästan kom försent till profylaxen. Den var lika bra igår, känns lugnt & skönt att ha lite kött på benen inför förlossningen & även om (som min mamma sa igår) kvinnor lyckats föda barn i alla tider, gör det väl inget om man förbereder sig & försöker göra förlossningen till en sån bra upplevelse som möjligt?!

Idag gick jag in i v.31 (det går snabbt nu!) & pyrets sparkar är inte så sköna längre. Var gång jag reser mig upp trycker hon på urinblåsan så man är konstant kissnödig & törstig ;0) Jag känner också att min stresströskel är lägre & att jag lätt får sammandragningar, så försöker fokusera på att ta det lugnt & inte hetsa upp mig. Pyret är ca 40 cm lång & väger strax över 1500 g men det går snabbt nu, 30 g per dag ökar hon!

Nä, nu är det slutsnackat om babyting! Sitter nämligen & lyssnar på Nyheterna där de bl a tar upp om tillsatser i snus. E500 är en tillsats för att göra folk mer beroende & snus innehåller över 80% E500, sjukt! Förstår varför sambon fortfarande har abstinens, fast det måste vara över ett år sen han slutade. Räligt när man tänker hur beräknande företag kan vara, eller hur? Jag säger som Sverker i Plus, det blir soptunnan ;0)

I pysselverkstaden har det stått still i helgen men jag kan avslöja att årets första tomte redan pysslats & på söndag ska jag njuta av än fler tomtar, då ska nämligen jag, mamma & syrran till Wrams Gunnarstorps slott utanför Helsingborg! För där är det julmarknad, längtar efter alla dofter av mat, glögg, pepparkakor osv & så givetvis allt pyssel, ska bli supermysigt!

Nedan kommer två lite trendiga julkort, enkla men söta, eller vad säger ni?


Snögubbe i filt, embossade snöflingor & blandade alfabet i klassiska rött-vitt.

Och så ett i lite annorlunda färger, nämligen isblå & rosa. Textstämpeln är en gammal trästämpel, en av mina favvisar! Hjärtat & bubblestickers från Panduro & papper Inkido.

Nu ska jag blogga lite, gör det alldeles för sällan nu för tiden. Och så ska även jag skärpa mig med att lägga kommentarer, kommit på att jag är rätt hopplös med det & så ber jag er, lite kul, hi hi.

Inga kommentarer: