måndag 14 juni 2010

Förvaring del 2 & Nellies 5-månkontroll ;0)

Ja, vi fortsätter väl med förvaringstipsen?!

Stora glasburkar förvarar jag band i, alla färgkoordinerade!
De står på en väggfast hylla ovanför skrivbordet.

I likadana, små burkar har jag stansade blommor, blad mm

I olika förvaringsboxar förvarar jag små juldekorationer, pappersrosor, knappar, brads, öljetter,
metallhängen & annat smått och gott! Pappersblommor förvaras färgkoordinerade i zip-påsar.
På skrivbordet har jag även en gammal prylhylla där jag har stämplar, dynor & annat.

I lådor i köpmansdisken har jag stora stansar, kontorsmaterial, hobbyfärger, tyg mm.

Och i skrivbordslådorna har jag stickers, stämplar, bokmärken, juldekor,
pågående projekt, refiller, cellofanpåsar mm

Mina kort förvarar jag i lådan Kassett från IKEA & mina QK-stansar hänger i sina förp på en krok ovanför skrivbordet. Hm, det var nog allt? Himla massa saker, men jag älskar förvaring & städar om med jämna mellanrum ;0)

Från det ena till det andra, idag har sambon varit ledig & vi har bl a sett Danmark-Holland i fotboll ihop med min lillebror. Vi var även på 5-månaderskontroll, Nellie är nu 69 cm lång & väger 74oo g, börjar bli stora tjejen! Hon fick även sina två sprutor & har nu under kvällen blivit riktigt ledsen & smågnällig med feber, lilla hjärtat. Vi hoppas dock att natten inte blir alltför tuff då Nellie imorse beslöt sig för att vakna kl.05... Jag tog passet fram till kl.08, sen bytte sambon över & kom dessutom upp med frukost på sängen kl.10, det var verkligen uppskattat ;0)
Nu ska vi värma upp inför Paraguay-Italien, jag älskar fotbolls-VM, så mysigt! Och nä, jag är inte ironisk! Ha en mysig måndag kväll, kram!

Inga kommentarer: