tisdag 15 juni 2010

Lillsmurfen nattugglan...

Inatt somnade Nellie kl.02, det passet tog sambon. Därefter vaknade hon 04 igen & var uppe till 05.30, det passet tog jag. Därefter sov hon till 10.45, så konstigt nog är jag ändå utvilad? Men stackars sambon fick ju gå till jobb i vanlig tid så han behöver nog en powernap ikväll! Själv tänkte jag träna ikväll, ska ge det ett nytt försök, sist ösregnade det & då ställdes utegympan in... Men förhoppningsvis är det uppehåll ikväll, även om det åskmullrar lite just nu... Kanske värmen som är på väg? Hoppet är ju det sista som lämnar människan, hi hi.

Då Nellie fortfarande är lite smågnällig & trött har vi haft en lugn dag. Grannen kom in på en mysig fika när både hennes & min dotter sov och därefter gjorde jag lunch till mig och smakportion till Nellie. Vet inte om hon ogillar smaken på maten eller bara var allmänt ointresserad idag men 95% kom tillbaka ut igen, så jag avslutade försöket ganska snabbt. Just nu sitter vi i soffan och myser, det mest ansträngande jag ska göra idag är att baka lite till Nellies namngivning! Det är på söndag hon ska namnges & alla pusselbitar börjar falla på plats, skönt! Allt är beställt, så i helgen ska bl a tårtor & blommor hämtas! Vi får lokalen rätt sent, kl.12 och gästerna kommer 15 så både mina & sambons föräldrar kommer att hjälpa till med dukning ;0) Ska bli en riktigt rolig dag! Hoppas bara att allt flyter på bra!

Så här gillar Nellie att somna just nu, istället för liggandes i famnen som funkat innan i fem månader!
Fortfarande är det sällan hon somnar självmant, lägger man henne en minut för tidigt så vrider
& vänder hon sig tills hon är vaken igen & då tar det en halvtimme innan hon varvat ner igen så då bär man hellre innan ;0)

 Nu regnar det, attans... Någon som vet när sommaren kommer? Hade varit kul med lite solsken innan det är vinter igen *mutter mutter*. Nä, nu ska jag baka lite, ciao!

Inga kommentarer: