söndag 6 juni 2010

Nya trädgårdsmöbler, gardiner & blommor!

Ja, man kan ju tro att vi bara shoppar hela tiden men om man istället vet att det har tagit oss tre år innan vi köpt sakerna blir det kanske lite mer humant, hi hi. Så i alla fall, igår var vi i Limhamn & hämtade vårt fina trädgårdsmöblemang! Hade hittat annonsen på Blocket & kände inombords, den är vår! De köptes 2009 för 7000 kr, var knappt använt & vi betalade nu 3000 kr, det är en bra affär enligt mig ;0) Och dessutom passar det perfekt stilmässigt på vår veranda! När vi släpat upp dem på verandan var jag tvungen att sätta dit en söt smultronplanta & fota, e så himla glad för vårt köp!

Äntligen utemöbler på verandan, det invigdes med grillning med svärföräldrarna! Sambon & hans pappa hade byggt trappa till vår veranda hela dagen, så det passade perfekt att avrunda med grillspett & god potatissallad med dijonsenap (receptet hittade jag i Jeanne DÁrc living).


Och även köket har pyntats, fast med gardiner. Hittade dessa söta på Ellos, de matchar min Leila-hörna perfekt, hi hi. Och så blev det bra med hissgardiner för vi kan inte ha vanliga gardiner p g a köksskåpen är i vägen. I fönstret ser ni mina Mårbacka-sticklingar, första gången de överlevt ;0) Skillnad? Jag blötte lerkrukorna innan plantering, så små saker kan göra så stor skillnad!

Och apropå Mårbacka så köpte jag 2 ljuvliga sådana förra söndagen. Det enda lilla negativa är att nu ser de andra plantorna rätt ledsna ut, inte alls lika täta & fina, hm, dagens i-landsproblem?

Och så har jag varit på loppis, köpte 2 fina glasskålar, en matsked (alla våra matskedar har fått fötter & sprungit sin väg!), några barnböcker & en stor påse med leksaker till Nellie för 50 kr, tokfynd! Där fanns även underbara möbler men då vi redan har en hel del (sambon suckar, hi hi) så gick jag snabbt förbi dem. Det var underbart väder men Nellie ville inte ligga i vagnen så vi stannade inte så länge, rädd att hon skulle bränna sig. Det är svårare nu med kläder & solhattar, strumpor eller inte osv, än det var när det var toksnö & kallt. Då var det bara att bylsa på dem tills de såg ut som mini-Michelingubbar ;0) Men det lilla problemet lever jag så gärna med om vädret bara stannar! Så snälla väderguden, vi vill gärna ha en fin sommar!

Nu ska det slinka ner en liten, liten bit jordgubb-rabarberpaj med glass & så får vi titta på lite 6 juni-firande så man får lite nationalkänsla ;0)

1 kommentar:

Kimsan sa...

Jättefina utemöbler. Förstår att du är nöjd med affären : )

Jag håller också tummarna för att sommarvädret ska stanna.