torsdag 3 juni 2010

Smakportioner & kanelbullar ;0)

På senaste shoppingturen hittade vi en supersöt kanelbulle-body på Lindex! De hade även en härlig body med prinsesstårtor & jepp, den har vi också ;0)


Och så började vi med smakportoner häromdan! Det blev banangröt & jisses vad kladdigt! Men lillsmurfen tokgillade det & log med gröt i hela ansiktet!

Mmmm, så mumsigt, men jag har inte fattat att man ska svälja gröten..!
Och så försöker jag lapa upp gröten från skeden ;0)

Nellie har fått gröt i några dagar nu så snart ska vi testa potatis eller morötter, del 2 liksom. Har dock hört från flera att magen kan trilska, så vi får se hur det går!

Förutom matprojektet rullar mammaledigheten på. Idag tog jag med lunchen in till grannen & njöt därmed av solsken & lite vuxenpladder ;0) Imorgon ska jag till tandläkaren, tjoho... och sen ska mamma, jag & syrran gå i stan lite, hoppas vädret håller i sig! Så kanske det blir en lunch utomhus? Även lördag & söndag är planerade! På lördag ska jag ha min första barnfria kväll sen Nellie kom! Det blir Sex and the city 2 med god mat innan, ser verkligen fram emot det! Och på söndag blir det årets första loppis, jag hoppas fynda lite ;0) Bl a vill jag ha mandelmussleformar & lite kul till Nellie, hm hoppas på tur!

Nu ska jag & lilla familjen ner & handla för ikväll blir det grillning med ingefärsnudlar, mumma! Ha en mysig kväll i solen!

Inga kommentarer: