måndag 21 juni 2010

Namngivning & Kämpinge!

Igår var det fullt ös hela dagen! Vid halv tolv var vi i lokalen & började förbereda, våra familjer kom vid 12 & gjorde ett hästjobb! TACK snälla ni, utan er hade det aldrig fungerat! När alla gästerna kommit började vi med att välkomna alla! Därefter blev det en sång "Välkommen till jorden" och jag som lovat att inte gråta blev tårögd efter två sekunder..! Men tog mig i kragen för efter sången läste jag en dikt som jag skrivit till Nellie (lovar att visa den i nästa inlägg!). Därefter berättade vi om namnen vi valt & min lillasyster & Niklas lillebror blev faddrar så de fick sätta den fin kransen på Nellies huvud! Vi avslutade med Niklas Strömstedts låt "Vart du än går" & sen var det dags för tårtor/kakor & dricka med paketöppning under tiden! Nellie fick såå många fina presenter, nu ska vi bara göra plats för allt ;0) Kommer visa även dem i nästa inlägg! Efter att de sista gästerna gått städade vi undan & var hemma vid 19, jag packade upp & satte allt på sin plats innan jag stupade i soffan, lagom till fotbollen ;0)

Vi håller i ceremonin ;0)

Blev så himla nöjd, allt klaffade perfekt, allting räckte (mat, dukar mm), ceremonin var lagom lång & avspänd, presenterna så fina, tror alla tyckte det var en toppendag?!
Och denna vecka har inte börjat sämre, sambon är nämligen pappaledig hela veckan så idag var vi nere vid havet, på Kämpinge strand & hade picknick, därefter åt vi en glass i Skanör, vädret har varit super, 20 grader & sol! Hoppas det håller i sig hela veckan! Och tror nog att sambon kan vänja sig vid att vara pappaledig?! Han skulle egentligen varit det varje måndag från denna sept till juni 2011 men mitt jobb tackade nej till mig en dag i veckan så nu ska vi hitta ett annat alternativ, tråkigt men sånt är livet ibland! Vi ska nog lösa det på något sätt ;0) Ha nu en skön kväll!

1 kommentar:

Anna sa...

Tack för en underbar namngivning! Fick mycket tips tills det är vår tur att hålla en namngivning!
Många kramar Anna