söndag 15 augusti 2010

Höstrusk?

Nog för att augusti är månaden som inleder höstens tid men känns ändå bisarrt när det regnar, blåser & är sådant höstrusk att man får lust att dra på raggsockarna & dricka varm choklad framför brasan redan?! Nu är det ju visserligen 17 grader ute men man känner herr höst nalkas. Kan inte minnas att augusti brukar vara så här? Nog för att kvällarna brukar bli mörkare & fuktigare, getingarna mer sällskapliga osv men denna augusti har vi inte ens suttit ute en sen kväll för att uppleva det?! Och igår tokregnade det så vi stannade inomhus hela dagen, ganska mysigt om jag får erkänna ;0) Städade loss i källaren, oj, vi har mycket prylar! Det blir en annons på Blocket för möblerna & nästa sommar blir det loppis för småprylarna. Då kan man nog addera en del barnsaker också, gissar jag? Dessutom sorterade jag bland mina tidningar... Jag läser mycket tidningar; inredningstidningar, pysseltidningar, gravid- & barntidningar, trädgårdstidningar osv... (listan är oändlig!) Har inte under 500 tidningar i mitt lilla magasin..! En dag när jag har eoner av tid ska jag sätta mig & klippa ut allt av intresse & kassera resten, lär nog bli en mumsig inredningspärm! (och en pappersinsamling utan like!) Men tills vidare får den frodas ostörd ;0)

För ett tag sen mumlade jag lite om bröllopskort jag gjort & här kommer ett första smakprov! Har inte kreerat kort sedan dessa, där ligger lite annat pyssel före men hoppas snart kunna göra lite fler för det var himla kul!

Cardstock-hjärta som vitmålats & sedan chalkats med brun & guld. Fjärilen är från ett kit från Kortmakaren, texten en Magnolia. Kanterna på kortet har vitchalkats för en mjuk finish.

Lite glitterstick & en fjäder för att höja lyxkänslan.

Här ser ni tydligt den fina strukturen på kortet, en av Bazzills utgångna serier .
Min favoritcardstock men nu börjar den bli svår att hitta :0(

Och ett (från början) vitt kort där jag haft en pappersfjäril & stöpplat över med brun
stämpelfärg. Nätet är från Papirloftet, ängeln köpt på loppis, rosen från Prima.
Hjärtan har jag klippt själv & Amor vincit omnia är en stämpel från Panduro.

Överst till höger skymtar ni fjärilen som blev stöpplad!

Nu ska jag småstäda lite, sen blir det kalas hos min morfar i eftermiddag. En lagom söndag m a o ;0)

Inga kommentarer: